Kaupungeilta elinympäristön tarjoajina odotetaan läpinäkyvyyttä ja aitoja, arvopohjaisia tekoja. Väestönmuutoksessa elinvoimaiset ja vahvasti viestivät kaupungit erottuvat. Arvopohjaisille ajatusjohtajille on suuri tilaus. Jyväskylän kaupunginjohtaja Timo Koivisto sanoo sen näin: ”Kaupungin pitää olla kiinnostava, jollain tavalla koukuttava.” Ahjo on kirkastanut Jyväskylän brändiä yhteistyössä Jyväskylän kaupungin viestinnän ja johdon kanssa.

Kaupungin brändinrakennuksessa pätevät samat lait kuin muussakin brändinrakennuksessa. Ei voi väittää olevansa muuta kuin on. Aito kokemus ratkaisee ja parhaiten bränditarinaa osaavat kertoa kaupungin asukkaat ja työntekijät. He ovat brändilähettiläitä.

Tämä pamfletti antaa ohjeita arvopohjaisen brändin kirkastamiseen.

 

Avainsanat: ajatusjohtajuus, kaupunkibrändi, brändinrakennus

Katso myös muut pamflettimme