Ajatusjohtajuus on asema, jonka muut antavat. Se vaatii rohkeutta ja vahvaa viestintää. Ajatusjohtajuus on strategiamallimme viestinnän suunnitteluun. Lähtökohtana on liiketoimintastrategia, tavoitteena vahva ja arvopohjainen viestintä siitä. Modernin viestinnän tulee olla avointa, läpinäkyvää ja aitoa – sisälle ja ulos. Kaiken perusta on hyvin tehdyt pohjatyöt; arvopohjaisuuden ja merkityksellisyyden ymmärtäminen.
Viestintästrategiaa luotaessa pidämme yleensä ajatusjohtajuustyöpajan. Työstämme merkityksellisyyttä, visiota ja arvoja sekä tavoiteltua mielikuvaa ja positiota. Työpajoissa ja työskentelyssä käytämme digitaalista kyselyä, joka osallistaa kaikki ja nopeuttaa tuloksien saavuttamista. Ei enää post-it lappuja! Keskustellen syntyy yksimielisyys ja saamme erinomaiset lähtökohdat kirkkaaseen viestintään.
Merkityksellinen viestintästrategia muuttuu tehokkaaksi viestintäsuunnitelmaksi, kun luomme näkemyksen nykytilasta, tahtotilasta ja tavoitteista, sidos- ja kohderyhmistä sekä kanavista.
Me autamme teitä kiteyttämään arvopohjaisen merkityksellisyyden viestinnän strategian lähtökohdiksi. Kaikki osallistuvat ja keskustelevat. Ahjo fasilitoi ja kirkastaa sisällön.
Innoduelin digitaalisella kyselyllä työpajat ja kyselyt sujuvat ketterästi ja yhteenvedot ja kiteytykset syntyvät nopeasti. Ei enää post it -lappuja.
Ajatusjohtajuus-käsikirjassa kiteytetään visio, missio (tehtävä, purpose) ja positio viestinnän pohjaksi. Viestintästrategia syntyy näistä lähtökohdista.
Viestintästrategia luo pohjan kaikelle tekemiselle ja viestimiselle. Kun teot ja viestit ovat ajatusjohtajan ja ne tuovat esiin teemoja yrityksen olemassaolon tarkoituksesta, se ohjaa toimintaa joka sitouttaa henkilökuntaa, sidosryhmiä sekä asiakkaita. Ajatusjohtaja saa tätä kautta aitoa, kestävää kilpailuetua.
Me autamme luomaan viestintästrategian, joka viestii merkityksellisyyttä ja aitoa arvopohjaisuutta. Se sitouttaa myös tulevat työntekijät.
Ahjo toteutti Microsoftin valituille Gold-partnereille johdon ajatusjohtajuustyöpajoja.
”Koko johtoryhmä osallistui ja oli selvästi innostunut. Nämä keskustelut arvoista ja yhteiskunnallisesta merkityksestä olivat todella tärkeitä.”
Lue lisää Microsofin partnereiden matkasta ajatusjohtajiksi:
Sari-Liia auttaa yrityksiä löytämään merkityksen. Kansainvälinen viestintä ja kriisiviestintä ovat hänen vahvuuksiaan.
Sari-Liia on saanut tiiminsä kanssa useita kansainvälisiä tunnustuksia kuten SABRE Awards, Stevie Awards (Crisis Communications and Healthcare), European Excellence, IPRA Golden World Awards ja suomalainen Finnish Comms Awards.
Olemme Weber Shandwick -ketjun kumppanitoimisto Suomessa. Viemme viestisi tarvittaessa nopeasti myös maailmalle.