Kriisiviestintä, maineenhallinta ja varautuminen

Autamme varautumaan kriiseihin ja viestimään viisaasti

Kriisi voi yllättää, mutta siihen voi valmistautua. Kun tilanne on päällä, selkeä tilannekuva ja harkittu viestintä suojaavat maineen ja tukevat päätöksentekoa. Olemme tukenasi ennen kriisiä, sen aikana ja jälkeen. Valmennamme sinua hyödyntämään oikeissa paikoissa ja ennakoivasti tekoälyä kriisiviestintään.

Miksi Ahjo?

Meillä on yli kymmenen vuoden syvä kokemus kriisiviestinnän, maineenhallinnan ja varautumisen kehittämisestä.

Olemme toimineet sparraajana ja resurssina sekä akuuteissa kriiseissä että varautumisen projekteissa.

Tiedämme, kuinka rakentaa vaihtoehtoisia skenaarioita ja niihin sopivia toimintasuunnitelmia.

Ulkopuolinen näkemyksemme ja kokemus auttavat näkemään tilannekuvan kirkkaammin ja toimimaan oikea-aikaisesti.

Olemme tottuneet työskentelemään sekä suomalaisten että kansainvälisten organisaatioiden kanssa vaativissa tilanteissa.

Ymmärrämme viestinnän ja johtamisen roolin kriiseissä – tuemme sekä johtoryhmiä että viestinnän ammattilaisia.

Osaamme käyttää tekoälyä viisaasti kriisiviestintään varautumisessa ja kriisin hetkellä

Näissä voimme auttaa:

  • Kriisiviestinnän suunnittelu ja skenaariot ja käytännön harjoitukset
  • Pääviestien määrittely ja kysymys–vastaus-materiaalien laatiminen
  • Tekoälyn hyödyntäminen kriisiviestinnässä
  • Mediasuhteiden hallinta kriisin aikana
  • Johtoryhmän ja viestintätiimin tukeminen akuuteissa tilanteissa
  • Maineenhallinnan suunnittelu ja toteutus
  • Varautumissuunnitelmien ja valmiussuunnitelmien laatiminen
  • Koulutukset ja valmennukset kriisiviestintään ja varautumiseen
  • Jälkiarviointi ja oppien kokoaminen kriisin jälkeen

Töitämme

Koneen Säätiön tavoitteena on luoda edellytyksiä vapaalle ja moniääniselle tieteelle ja taiteelle. Kohteet ovat ennenkin herättäneet keskustelua. Metsän puolella -aloite herätti erityisen voimakkaita tunteita…
– Harjoitus näytti onnistumiset ja kehityskohteet   Vakuutusyhtiö Pohjantähdessä nähtiin tarve kriisiviestintäohjeistukselle sekä harjoittelulle erilaisten kriisitilanteiden varalta. Yhtiössä tunnistetaan häiriötilanteet hyvin, mutta yhteispeliä ja…
Ahjo toteutti Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiön YTHS:n kriisiohjeen koronakeväänä 2020. Kriisiohje haluttiin tilanteeseen, jossa korona koetteli kaikkia organisaatioita. YTHS halusi kuitenkin erityisesti rakentaa säätiön johdon ja…

Tutustu blogeihimme

Kriisin hetkellä on myöhäistä luoda hyvää, osaavaa kriisiviestinnän kulttuuria yritykseen. Siihen on yksi merkittävä syy. Kriisiviestintä nimittäin lähtee arvoista, jotka ilmenevät tekoina ja vakiintuneina…
Kun joku mokaa, huudetaan julkisuudessa apuun viestintäkonsulttia. Me emme kuitenkaan muuta mustaa valkoiseksi, emmekä haluakaan….

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Voit myös varata ajan 30min pikakonsultointiin tai käyttää chatia.