Valmennukset

Inspiroivaa, ajankohtaista ja monipuolista valmennusta! Ahjo on viestintäosaamisen kehittämisen kokonaisvaltainen kumppanisi

Miksi Ahjon valmennettavaksi?

Meillä on pitkä kokemus valmentamisesta ja kokeneet valmentajat. Ammattitaitomme on laajaa ja syvällistä viestinnän, vuorovaikutuksen ja johtamisen ymmärtämistä.

Valmennuksissamme iso sija on tekemällä oppimisella – se on meistä tehokkainta.

Valmennuksemme ovat tavoitteellisia ja vaikuttavia. Räätälöimme valmennuksemme toimialaasi ja tarpeisiisi sopivaksi. Et maksa turhasta.

Valmennus­tarjontamme

Olemme strateginen ja kokonaisvaltainen viestintäkumppani.

  • Mediavalmennus
  • Esiintymisvalmennus
  • Kriisiviestinnän valmennus
  • Somekohun hallinnan valmennus
  • Kirjallisen viestinnän valmennus
  • Työyhteisöviestinnän valmennus
  • Tekoälyvalmennus
  • Äänensävyn valmennus
  • Asiakasviestinnän valmennus
  • Sosiaalisen median valmennus
  • Mobiilivideot ja tarinankerronta somessa
  • Johtamisen ja esihenkilötyön valmennus

Nyt pinnalla valmennuksissa

Promptipaja – Harjoitellaan tekoälyn hyödyntämistä käytännössä

Tekoäly voi parantaa työsi tuottavuutta ja luovuutta jo tänään. Ahjon Promptipaja tarjoaa käytännönläheisen työpajan, jossa osallistujat pääsevät harjoittelemaan tekoälyn käyttöä omaan työhönsä soveltuvien konkreettisten tehtävien avulla.

 

Mitä saatte työpajasta?

Työpajassa pääset syventymään tekoälyn hyödyntämiseen käytännössä. Tehtävät ja aiheet räätälöidään aina kohderyhmän mukaan. Koulutuksen jälkeen osallistujat pystyvät välittömästi hyödyntämään tekoälyä omassa työarjessaan.

 

Koulutuksen ansiosta ymmärrät sekä tekoälyn mahdollisuudet että sen käyttöön liittyvät haasteet ja turvallisuusnäkökulmat. Työpaja tarjoaa konkreettisia esimerkkejä siitä, miten tekoälyä voi käyttää esimerkiksi sisällöntuotannossa, suunnittelussa ja tiedonhaussa.

 
Kenelle työpaja on tarkoitettu?

Promptipaja on räätälöitävissä 

  • Johtoryhmille, jotka haluavat ymmärtää tekoälyn strategista potentiaalia.
  • Viestinnän ammattilaisille, jotka saavat tekoälystä tehokkaan sisällöntuottaja- ja suunnitteluapurin.
  • Tietotyöläisille alasta riippumatta, jotka haluavat kehittää työtapojaan tekoälyn avulla. 
 
Kauanko varaamme aikaa?

Työpajan kesto on 3 tuntia, ja se voidaan toteuttaa joko lähi- tai etämuodossa.

 

Paljonko työpaja maksaa?

Työpajan hinta on 3000 eur + alv.

Valmentajamme

Laura Vuorio-Kuokka

Laura on erittäin kokenut ja kysytty viestintävalmentaja, joka on valmentanut yli 400:n organisaation ihmisiä viestimään vaikuttavammin. Virkamiestaustaisella Lauralla on lähes 20 vuoden kokemus somen hyödyntämisestä organisaatioviestinnässä, ja hän onkin Suomessa arvostetuimpia somevalmentajia ja organisaatioiden someviestinnän strategisia kehittäjiä.

Eva Torra

Evalla on vahva tausta viestintä- ja markkinointijohdossa kansainvälisissä pörssiyhtiöissä. Ahjolla hän toimii strategina, johdon sparraajana sekä valmentajana. Eva hoitaa näppärästi esihenkilövalmennukset, henkilökohtaisen coachingin, työyhteisön viestinnän kehittämisen DISC-analyysin avulla ja kriisisimulaatiot.

Sari-Liia Tonttila

Sari-Liia on yksi Suomen arvostetuimpia vaikuttamisen, median ja kriisiviestinnän valmentajia ja neuvonantajia. Hänellä on yli 20 vuoden valmentajakokemus, jota koristaa "Vuoden timantti" tunnustus ja usea kansain-välisen viestintäkilpailun palkintosija. Sari-Liian valmennukset saavat jatkuvasti kiitosta, sillä hänellä on taitoa löytää olennainen ja kiteyttää se ymmärrettäväksi kokonaisuudeksi.

Nina Rahkola

Nina on toimittajataustainen mediavalmentaja, jonka konkreettiset esimerkit uutistoimittajan työstä tekevät valmennuksista erityisen hyödyllisen. Nina on toiminut kuuden vuoden ajan Huomenta Suomen toimittajana ja juontajana sekä tuottanut ja juontanut MTV:n Viiden jälkeen -ohjelmaa.

Nina on Ahjon kumppanivalmentaja.

Sanni Kurvinen

Sanni on intohimoinen sisällöntuottaja, joka viettää suuren osan ajastaan sosiaalisen median parissa. Hän opastaa erilaisia organisaatioita siinä, miten viestiä voi välittää tehokkaasti eri somekanavissa jopa ilman budjettia. Sanni auttaa hyödyntämään somekanavien erityispiirteitä, jotta niillä saadaan tavoitettua mahdollisimman laaja yleisö.

Jukka Holopainen

Jukka on viestinnän ja sisältömarkkinoinnin konkari, jonka rauhallisen rento mutta äärimmäisen ammattimainen ote siivittää asiakkaitamme upeisiin tuloksiin. Jukan vahvuuksia ovat erityisesti vetovoimaiset tarinat ja sisällöt. Jukan valmennuksissa yritystarinat heräävät eloon. Jukka valmentaa niin asiantuntijoita, johtoa kuin markkinointiakin kiinnostavampien sisältöjen tuottamisessa.

Jenna Lehmussaari

(Vanhempainvapaalla)

Jenna on arvopohjaisen viestinnän puolestapuhuja, joka pysähtyy ajattelemaan asioiden syvempiä merkityksiä. Luova konseptointi ja vastuullisuusviestintä ovat hänen vahvuuksiaan. Jenna tekee mediavalmennuksia myös englanniksi ja toteuttaa kriisisimulaatioita.

Pinja Valkonen

Pinja yhdistää syvällisen asiantuntemuksen ja käytännönläheisen otteen tekoälyyn ja viestintään. Hän etsii ja pureskelee tuoreinta tietoa asiakkaidensa puolesta ja tarjoilee sen helposti omaksuttavassa sekä viihdyttävässä muodossa.

Pinja on Ahjon kumppanivalmentaja.

Viestintä­valmennukset ammattilaisille

Keitä kaikkia valmennamme?

Johto ja esihenkilöt

Esiintyminen
Mediakohtaaminen
Ydinviestit
Kriisiviestintä
Muutosjohtaminen
Hybridijohtaminen
Sosiaalisen median vaikuttavuus
Haastavat dialogit
Neuvottelutaidot

Asiantuntijat

Vaikuttava viestintä
Esiintyminen
Hybridityö
Kirjallinen viestintä
Verkkokirjoittaminen
Sosiaalinen media
Mediaympäristö ja mediakohtaaminen
Kriisiviestintä
Äänensävy

Asiakaspalvelu

Kirjallinen viestintä
Äänensävy
Haastavat dialogit
(Some)kohun hallinta
Tavoitteellinen viestintä
Ohjeet ja toimintamallit

Viestintä ja markkinointi

Ydinviestit ja asiakaspersoonat
Äänensävy ja brändi
Strategiat
Jalkauttaminen
Työyhteisöviestintä
Sosiaalinen media
Esiintyminen
Kriisiviestintä
Fasilitointi

Asiakkailtamme kuultua

– Eleni Mizaras, hankkeen projektipäällikkö, Hämeen ELY
“En voi sanoa, kuin hurjan lämmin kiitos yhteistyöstä. Ahjon kanssa on ollut ketterää ja lämminhenkistä tehdä yhteistyötä. Olette perehtyneet hyvin viestittävään asiaan ja paljon viestintätyötä on voitu saattaa teidän vastuullenne, mikä on suuresti helpottanut projektin toteutusta. Koko tiiminne on tehnyt hyvää ja laadukasta työtä.“
– Simo Porola, viestintä- ja varainhankintakoordinaattori
"Protuleireille tehty digivarainhankintakampanja ylitti kirkkaasti asetetut tavoitteet, ja olemme 100 % tyytyväisiä Ahjon tekemiseen. Suuret kiitokset etupainotteisesta suunnittelusta, rautaisesta digiosaamisesta ja erinomaisesta projektinhallinnasta. Meihin teki erityisen vaikutuksen se, miten sujuvasti Ahjon asiantuntijat omaksuivat organisaatiomme äänensävyn ja kehittivät sen pohjalta kohderyhmäämme puhuttelevaa viestintää. Kampanja vahvisti myös omaa osaamistamme, ja uskomme yhteistyön tuottavan meille hyötyjä pitkälle eteenpäin."
– Päivi Kainulainen, Brand Manager, Haleon
“Olemme tehneet Ahjon kanssa yhteistyössä kampanjaa kipulääkkeiden oikeasta käytöstä, eri kipulääkkeiden hyödyistä sekä niiden sopivuudesta erilaisille ihmisille. Ahjon asiantuntijoiden avustuksella olemme pystyneet jakamaan tietoa eri medioille artikkeleiden ja haastattelujen avulla. Yhteistyö Ahjon tiimin kanssa on toiminut sujuvasti. Hienoja onnistumisia olivat mm. MTV:n aamulähetyksiin saadut kaksi asiantuntijahaastattelua.”
– Kari Partiainen, projektipäällikkö, Väylävirasto
“Aktiivinen viestintä onnistui yli odotusten, tavoitteet ylitettiin! Työmaan aikaisista liikennejärjestelyistä tiedottaminen on kriittisintä hankeviestintää. Siinä viestinnän avulla onnistuttiin loistavasti. Tiedotusta ei ollut myöskään liikaa, eivätkä ihmiset turtuneet tiedon määrään. Balanssin löytäminen vaatii taitoa! Yleisön kiinnostus pysyi yllä loppuun asti. Viestintä täytti oikeastaan täydellisesti lähtökohtana olleen ajatuksen siitä, mitä suunniteltiin tehtäväksi.”
– Asiantuntija, Hansel
"Erittäin positiivinen päivä! Valmennuksessa tuli uusia vinkkejä ja hyviä harjoituksia. Samalla valmennus toimi melkeinpä tiimiyttävänä harjoituksena, kun kollegoista oppi uusi asioita ja heille annettiin (positiivista) palautetta heidän esiintymisistään."
– Johanna Huhtala, kehitysjohtaja, Eurajoen kunta
"Onnistuimme Ahjon tekemän tiehankkeen viestinnän avulla saamaan uutta nostetta kunnalle. Onnistuimme yli odotusten. Ahjoon oli helppo luottaa, kaikki pysyi hallinnassa ja yhteistyö oli saumatonta toimiston tekemän huolellisen ennakoinnin ansiosta. Aktiivinen, reaaliaikainen viestintä ja tiedottaminen sammutti kuntalaisten ja tienkäyttäjien tiedonjanon. Hanke oli kunnallemme odotettu investointi, jonka tulokset näkyvät Eurajoen elinvoimassa. Saavutimme viestinnän avulla enemmän kuin osasimme toivoa."
– Esihenkilö, Humana
Esihenkilö viestii ja vuorovaikuttaa -valmennus:"5/5 Tykkäsin! Mahtavaa kun sai konkreettisia ohjeita ja esimerkkejä. Innostaa pohtimaan asioita, ja opettelemaan lisää. Päivä oli aika pitkä, mutta yllättävänkin hyvin sen jaksoi"
– Asiantuntija, Tukes
"Innostava ja selkeä kouluttaja, koulutuksessa mukava ja rento meininki. Arvostin erityisesti, että oli hyvin osallistamista, mutta EI niitä ikuisia ryhmätöitä!"
– Asiantuntija, Hansel
"Toimiva kokonaisuus ja valmentaja osallisti meitä todella kivasti ja luontevasti erilaisilla harjoituksilla. Suosittelisin kaikille asiantuntijoille ja johdolle. Kiitos!"
– Annemari Backman, viestintäjohtaja
"Ahjon kanssa kriisiviestinnän kehittäminen on todella ammattimaista, sillä yhtiöllä on mittava kokemus monista kriiseistä ja kriisiohjeprosesseista. Se näkyi niin työssä ja sen tuloksissa. Erittäin korkean tason ammattitaitoa”
– Juhana Raitasalo, Chief Customer Officer, Onrego
”Työpaja auttoi näkemään vahvuutemme ja ainutlaatuisuutemme. Nosti katsetta taktisesta ja lyhytaikaisesta perspektiivistä.”
– Jenni Niiranen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Pohjantähti
”Yhteistyö Ahjon kanssa oli jämptiä, tehokasta ja miellyttävää. Ahjon avulla selkeytimme kriisiviestintäämme ja harjoitus oli konkreettinen tapa havainnoida onnistumisiamme sekä toimintamme kehityskohtia.”
– Tuija Ruoho, viestinnän asiantuntija, HSL Helsingin seudun liikenne
“Saimme arvokasta apua Ahjo Communicationsin asiantuntijoilta työyhteisöviestinnän ja osastojen välisen yhteistyön parantamiseksi. Ilmapiiri työpajoissa oli iloinen ja kannustava, juuri sellainen, joka innosti osallistumaan ja ideoimaan.”

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Voit myös varata ajan 30min pikakonsultointiin tai käyttää chatia.