Digitaalinen vaikuttaminen on osa nykyaikaista viestintää, olipa kyseessä kaupallinen toimija, järjestö tai julkinen toimija. Vaikuttaminen onnistuu strategisella suunnittelulla ja huomioimalla kohderyhmät valitun mission kautta. Se tarjoaa mahdollisuuden rakentaa luottamusta ja vaikuttaa yhteiskunnallisiin keskusteluihin reaaliajassa. Digitaalisten kanavien ja datan hyödyntäminen strategisesti tehostaa vaikuttamistyötä ja luo kestävää muutosta.
Sidosryhmäanalyysi – avain strategiseen viestintään ja onnistuneeseen yhteistyöhön
Strategisen viestinnän ytimessä ovat ihmiset ja heidän odotuksensa. Ilman syvällistä ymmärrystä sidosryhmistä viestintä uhkaa jäädä sattumanvaraiseksi ja reaktiiviseksi. Sidosryhmäanalyysin avulla varmistat, että tavoitat oikeat toimijat ja tuet organisaatiosi tavoitteita.