Viestin voima syntyy kyvystä tiivistää monimerkityksellinen asia lyhyeen muotoon.  Kiteyttäminen onkin nimenomaan merkitysten muodostamista – ja samalla yksi viestintätoimiston tärkeimmistä tehtävistä ja ydinosaamisalueista.  

Kenties kuuluisin esimerkki kiteyttämisestä on Ernest Hemingwayn kuuden sanan tarina: “For sale: baby shoes, never worn.”

Ajatusjohtajuuden rakentaminen perustuu arvojen, vision ja mission sekä strategian määrittämiselle. Keskeistä näille kaikille on viestin kiteytystä. Mutta oli kyseessä sitten yrityksen ydinviestien luominen, tekstien muokkaaminen tai mediavalmennus, vaatii kiteyttäminen erityisesti kykyä tiivistää ja erottaa tärkein elementti epäolennaisen seasta. Mediaviestinnässä juttukärkien kiteyttäminen on välttämätöntä kiinnostuksen herättämiseksi ja näkyvyyden saavuttamiseksi.

Kiteyttäminen erottaa jyvät akanoista

Kiteyttämistä vaativat toimenpiteet räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden mukaan, jotta viesti edustaa parhaalla mahdollisella tavalla liiketoiminnan ominaisuuksia ja yrityksen arvoja. Konkreettisen ytimen hiominen timanttiseksi ja kiinnostusta herättäväksi viestikärjeksi vaatii strategista osaamista, näkemyksellisyyttä ja kykyä hallita kieltä.

Viestinnän, kirjoittamisen ja suomen kielen saralla harjaantuneet ammattilaiset luovat erottuvat sloganit ja herättävät tarinat eloon. Viestintätoimistoyhteistyö tarjoaa parhaan mahdollisen avun ja mahdollisuudet onnistua. Meillä Ahjossa tämä onnistuu.