Suomen tunnetuimpien somevaikuttajien taustalla työskennellyt Susanna Lustig siirtyy Viestintätoimisto Ahjon digiliiketoimintajohtajaksi. Lustig on työskennellyt aiemmin pohjoismaisessa luovassa toimistossa Splay Onessa myyntijohtajana. Social Digi Business Area Leader -roolissa hän vastaa Ahjon digitaalisen vaikuttamisen ja sosiaalisen median palvelukokonaisuuksista. Lustigilla on laaja kokemus strategisen markkinointiviestinnän, vaikuttajamarkkinoinnin ja myynnin saralta.
Digitaalisen vaikuttamisen keskiössä ovat kohderyhmiä sitouttava tapa viestiä, sosiaalinen media ja dataohjautuvuus. Digitaaliset kanavat ovat nousseet yhä keskeisimmiksi työkaluiksi, kun halutaan tavoittaa ihmisiä ja vaikuttaa heihin.
“Susanna tuo mukanaan vahvan strategisen osaamisen lisäksi näkemystä siitä, miten digitaalinen vaikuttaminen nostetaan lentoon vaikuttajaviestinnän ja sosiaalisen median avulla”, kertoo Ahjon toimitusjohtaja Sari-Liia Tonttila.
Ahjo Communications Oy:n digiliiketoiminta-alueeseen kuuluvat digitaaliset kampanjat, strateginen sisältösuunnittelu sosiaaliseen mediaan, digitaalinen vaikuttaminen ja PA, vaikuttajaviestintä ja -markkinointi, luova konseptointi, sisällöntuotanto, yhteisömanagerointi. Liiketoiminta-alueeseen kuuluu oleellisesti myös digiviestinnän ja sosiaalisen median valmennukset.
“Sosiaalinen media ja sen eri alustat kehittyvät valtavalla vauhdilla, tekoälytyökaluista puhumattakaan. Näen digitaalisen vaikuttamisen viestinnän keinoin elinehtona jokaiselle organisaatiolle, jonka toiveena on pysyä relevanttina ja kasvattaa omaa ajatusjohtajuuttaan. Olen seurannut suomalaisen vaikuttajamarkkinoinnin kentän kehitystä viimeiset kymmenen vuotta ja kaikissa sisällöissä, kaupallisia tai ei, korostuu vahvasti aitous ”, Susanna Lustig toteaa.
“Myös politiikka ja vaikuttaminen ovat siirtyneet yhä enemmän sosiaaliseen mediaan. Ahjon kansainvälinen verkosto tuo mukanaan mahdollisuuksia hyödyntää digitaalista viestintää tehokkaasti myös Suomen rajojen ulkopuolella. Olemme toteuttaneet useita onnistuneita lähtöjä, joiden avulla on saatu mobilisoitua ihmisiä, toteutettu varainkeruuta ja kirkastettu yhteiskunnallista positiota digiratkaisuja hyödyntäen”, Ahjon toimitusjohtaja Sari-Liia Tonttila avaa.
**** ****
Ahjo Communications Oy on 100 prosenttisesti suomalainen viestintätoimisto, jonka kansainväliset verkostot ovat maailmanlaajuiset ja vuosikymmenten luottamuksellisella kumppanuudella rakennetut. Ahjo on asiakkaidensa aineettomien pääomien rakentaja, strategian ja viestinnän yhdistäjä, digitaalinen rakentaja ja bisneksen integroija.
Ahjon missio on tehdä asiakkaistaan parempia viestijöitä kehittämällä toimintaa konsultoimalla, viestinnällä ja strategisella osaamisella. Näin Ahjo rakentaa asiakkaidensa arvoa, mainetta ja toimintakulttuuria. Ahjo auttaa rakentamaan relevantit kanavat sisäiseen ja ulkoiseen viestintään ja tiedon johtamiseen. Ahjo on Great Place to Work -sertifioitu työnantaja ja kuuluu kansainväliseen Weber Shandwick -verkostoon.
Katso myös Ahjon digitaaliset kanavat:
Verkkosivut: www.ahjocomms.fi
LinkedIn: Ahjo Communications Oy
LISÄTIETOJA:
Sari-Liia Tonttila, toimitusjohtaja, Ahjo Communications Oy
puh. 0500 659 300, sari-liia.tonttila@ahjocomms.fi
Susanna Lustig, Social Digi Business Area Leader, Ahjo Communications Oy
puh. 044 493 79 80, susanna.lustig@ahjocomms.fi