BritBox lanseerasi huhtikuussa 2022 Suomessa uuden suoratoistopalvelun, joka tarjoaa brittiläisen draaman, rikollisuuden, komedian, dokumenttien, viihteen ja lifestyle-sisällön parhaimmistoa yhdellä alustalla. Ahjon tavoitteena oli lisätä tietoisuutta BritBox -palvelusta, erottaa se muista suoratoistopalveluista ja rakentaa sille systemaattinen medianäkyvyyden virta.
Viestintäsuunnitelmaan kuului sosiaalisen median yhteisön hallinta sekä suhteiden luominen ja ylläpitäminen tärkeimpiin toimittajiin. Toimittajille tarjottiin sisältöä, lanseeraustapahtuma ja mahdollisuus haastatella sarjojen tähtiä. Suunnitelmaan kuului myös vaikuttajamarkkinointikampanja, jota varten Ahjo valmisteli ja lähetti brittiaiheisia PR-paketteja.
Tulokset
Tulokset olivat menestyksekkäitä! Ahjo saavutti laajaa uutisointia BritBox suoratoistopalvelun lanseerauksesta Suomessa sekä palvelun sisällöistä, muun muassa Ilta-Sanomissa, Iltalehdessä, YLE:llä, Helsingin Sanomissa, Katsossa ja monissa muissa tiedotusvälineissä. BritBox sai kahdessa kuukaudessa 36 ansaittua artikkelia printtimediassa, 40 ansaittua artikkelia verkkomediassa ja maininnan radiossa. Lisäksi sosiaalisen median tavoittavuus oli 182 000 Instagramissa.
Asiakaskokemus
”Ahjon tiimi yhdisti BritBoxin menestyksekkäästi useisiin keskeisiin medioihin, Suomessa huhtikuussa 2022 tapahtunutta Pohjoismaiden lanseerausta varten. He ovat työskennelleet sitoutuneella ja luovalla lähestymistavalla syventääkseen mediayhteyksiämme valtakunnallisesti. Lisäksi Ahjo on tuottanut meille jatkuvasti loistavaa medianäkyvyyttä useiden huipputason otsikoiden kautta.”
– PR-päällikkö, Fiona Walsh, BritBox International