Näkemyksiämme

Edessäsi on Ahjon blogi. Viestintä on paitsi työtämme, myös osa jokapäiväistä elämää. Blogissa käsitellään molempia.

Työntekijälähettilyyden suurin haaste on uskallus

Erilaisista someohjeista ja työntekijälähettilyysohjelmista puhutaan paljon. Yrityksissä mietitään, miten henkilöstö saadaan mukaan viestimään. Taikasana tähän on kannustus.

Kirjoittaja

Hyvä esimerkki työntekijälähettilyydestä on asiakkaamme Powerin työntekijän oma-aloitteinen tarina hyvällä asialla olleen asiakkaan kohtaamisesta. Anonyymi hyväntekijä osti lasten syöpäosastolta varastettujen iPadien tilalle 10 uutta. Myyjä kertoi tapauksesta omalla Facebook-sivullaan ja tarina lähti leviämään kulovalkean lailla. Päätyen myös mediaan.

Powerilla ei ole käynnissä erityistä työntekijälähettilyysohjelmaa, mutta sen sijaan yrityksen kulttuuri on kannustava ja työntekijöitä arvostava. 

Jos kuitenkin haluaisit strukturoidusti kannustaa työntekijöitäsi, miten se käytännössä kannattaa tehdä?

Työntekijä on itse pahin sensuroijansa

Työntekijäsi voivat epäröidä ja arastella avointa ja aktiivista viestintää. Johdon tehtävä on tunnistaa kehityksen tiellä seisovat esteet ja poistaa ne. Henkilöstö voi tehdä asioita vasta, kun siihen on luotu mahdollisuudet.

Havaitessasi ongelman ja ratkaistessasi sitä, näytä aina itse esimerkkiä.

Ota yhteyttä Susannaan

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Jaa artikkeli

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Voit myös varata ajan 15min pikakonsultointiin tai käyttää chatia.