Sosiaalinen media ja vaikuttaminen

Haluatko vaikuttaa ja saada tuloksia sosiaalisessa mediassa? Me autamme sinua!

Tee sosiaalista mediaa, joka on aidosti vaikuttavaa

Jos sosiaalinen media ei tue organisaatiosi strategisia ja liiketoiminnallisia tavoitteita, työ siellä on turhaa. Some on vaikuttava alusta, jonka potentiaalia yhdenkään organisaation ei kannata jättää käyttämättä. Saat somesta kaiken irti vaikuttavalla sosiaalisen median strategialla, sisällöntuotannolla ja seurannalla.

Myös politiikka ja vaikuttaminen ovat siirtyneet entistä enemmän sosiaaliseen mediaan. Perinteinen vaikuttajaviestintä on hidasta, mutta digitaalisuus tuo muutokseen vauhtia. Me yhdistämme vaikuttajaviestintää, luovaa ajattelua ja digitaalista kampanjointia vaikuttaaksemme nykyaikaisesti ja tehokkaasti.

Miksi tehdä somea ja digitaalista vaikuttamista Ahjon kanssa?

Me emme tee somea vain kivojen kuvien ja tykkäysten vuoksi, vaan haluamme sen olevan myös aidosti vaikuttavaa ja tukevan organisaatiosi tavoitteita. Kaikkea ei kannata tehdä eikä kaikissa kanavissa olla, mutta kohderyhmälähtöisyydellä saavutetaan tuloksia.

Perinteinen PA on hidasta. Me autamme sinua saamaan vauhtia muutokseen digitaalisella PA:lla ja vaikuttamisella.

Autamme sinua mobilisoimaan ihmisiä, liittyivät tavoitteesi sitten esimerkiksi jäsenhankintaan, varainkeruuseen tai poliittisiin päätöksiin.

Tarjontamme

Olemme kokonaisvaltainen kumppanisi sosiaalisen digin maailmaan:

  • Somestrategiat
  • Somesuunnitelmat
  • Sisältökonseptit
  • Sisältökalenterit
  • Somepostausten tuotanto (teksti, visuaalinen ilme, kuvat, videot, animaatiot)
  • Yhteisömanagerointi
  • Digitaalinen vaikuttaminen ja PA
  • Digitaaliset kampanjat
  • Maksettu some
  • Sosiaalisen median sparraus (organisaatio & asiantuntijat)
  • Sosiaalisen median valmennukset

Mobilisoi ihmiset mukaan muutokseen!

Mobilisoimalla ihmisiä saat aikaan muutosta, halusit sitten esimerkiksi tehostaa varainhankintaa, jäsenhankintaa, kasvattaa tietoisuutta tai saada aikaan poliittista painetta. Me autamme ihmisten mobilisoinnissa.

Sosiaalisen median ja vaikuttamisen tiimimme

Susanna Lustig

Susanna on strategisen digimarkkinointiviestinnän syväosaaja, joka tietää millaista sisältöä eri kohderyhmät haluavat kuluttaa – ja ennen kaikkea miksi. Hän on toteuttanut satoja vaikuttavia digikampanjoita Pohjoismaisella tasolla niin julkisten, kuin yksityisten toimijoiden kanssa. Susanna on kasvattanut brändeistä markkinajohtajia ja hän uskoo vahvasti dataohjautuvuuteen sisältötekemisessä. Susannalla on laaja kokemus myös myyntitiimien ja vaikuttajien valmentamisessa, erityisesti henkilöbrändäys on lähellä hänen sydäntään.

Pilvi Karvonen

Pilvi on luova ja visuaalisesti lahjakas sisällöntuottaja, joka syttyy erityisesti viestinnän ja sosiaalisen median eri kanavien parissa työskentelystä. Hänen intohimonsa kohdistuu erityisesti digitaalisten kampanjoiden, vaikuttajamarkkinoinnin ja sisällöntuotannon monimuotoiseen maailmaan. Pilvi on työskennellyt Ahjolla kuluttajamarkkinoinnin, lanseerausviestinnän ja monien kansainvälisten asiakasprojektien parissa. Lisäksi hänellä on vankka koulutustausta liiketalouden ja digitaalisen markkinoinnin alalta.

Sanni Kosunen.jpg

Sanni Kosunen

Sanni on kansainvälisellä kokemuksella varustettu viestinnän osaaja, jolta löytyy taitoa tuottaa sisältöä niin visuaalisessa kuin kirjallisessa muodossa. Sisällöntuotannon lisäksi hänen osaamisaluettaan ovat erityisesti sosiaalinen media, kampanjat, kirjoittaminen sekä luova ideointi. Sanni viimeistelee viestinnän maisteriopintojaan Tampereen yliopistossa, ja tuo akateemisesta maailmasta uutta tietoa myös markkinointiin ja johtamisviestintään liittyen. Ahjolla Sanni työskentelee erityisesti kansainvälisten asiakasprojektien parissa.

Olena Ieleskyna

Olena eli Lena on taitava animaatioiden ja videoiden rakentaja, hän on digitaalitaiteilija. Ennen digitaalista suunnittelua ja animaatioita hän työskenteli monta vuotta painatuksen ja huonekalusuunnittelun parissa ja on valmistunut teollisen muotoilun kandidaatiksi. Tällä hetkellä Lena opiskelee kuvallista ilmaisua ja hänen tavoitteenaan on luoda aidosti vaikuttavia animaatioita. Vapaa-ajallaan hän luo luovia sisustuselementtejä kotiinsa sekä kasvattaa kahta söpöä rottaa ja bloggaa heistä.

Satu Heinonen

Satu on visuaalista viestintää rakastava muotoilija, jolta syntyvät konseptit, taitot, kampanjailmeet ja infografiikat – Powerpointteja unohtamatta. Hänellä on pitkä kokemus asiakkaan puolelta markkinointiviestinnästä ja kuluttajabrändeistä. Satu uskoo, ettei sisältö yksinään ole kuningas, eikä kuva välttämättä kerro enemmän kuin tuhat sanaa. Oleellista on sanan, kuvan ja kanavan toimiva kokonaisuus.

Aleksi Sandroos

Aleksi Sandroos on Ahjon poliittinen neuvonantaja, ja hän on toiminut etenkin edunvalvontaviestinnän ja yhteiskunnallisen vaikuttamisen parissa. Aleksilla on kokemusta yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta useamman vuoden ajalta.

Kalle Euro

Kalle Euro on kokenut ja näkemyksellinen yhteiskunnallinen vaikuttaja. Hän on vaikuttanut politiikassa sekä kunta- että valtakunnan tasolla. Strategioiden toteuttamisessa hän auttaa tavoitteiden saavuttamista muokkaamalla toimintaympäristöä vaikuttamisella ja viestinnällä. Kallen erityisosaamista ovat yhteiskuntasuhteet, verkostot, vaikuttajaviestintä (PA) ja tavoitteellinen yhteiskunnalliseen keskusteluun vaikuttaminen.

Asiakkailtamme kuultua

– Olli Hannuksela, Medical Information Manager, Boehringer Ingelheim Finland
“Ahjo on tukenut Boehringer Ingelheimin näkyvyttä sosiaalisessa mediassa luomalla, lokalisoimalla ja hallinnoimalla yhtiön postauksia mm. Facebook-kanavassa noudattaen tarkasti yhtiömme toimintatapoja. Ahjolaisten työ on ollut nopeaa, itseohjautuvaa ja tehokasta.”
– Thomas Lundqvist, Nordic Government Affairs & Market Access, Indivior
”Pitkäaikainen yhteistyö toimiston kanssa on tuonut liiketoiminnallista menestystä. Aloitimme kaksi vuotta sitten tutkimalla ongelman juurisyitä ja strategioilla. Toimisto oli innovatiivinen ja aloitteellinen, mutta ei tuputtanut, vaan teki perusteellisen taustatyön ennen kampanjaa. He rytmittivät toimenpiteet oikein. Heillä on vahva kokemus kansainvälisistä kumppanuuksista, ja lääkealan tiukat eettiset säännöt huomioitiin sujuvasti. Tavoitteet saavutettiin ja ylitettiin.”
– Simo Porola, Protun viestintä- ja varainhankintakoordinaattori
”Protuleireille tehty digivarainhankintakampanja ylitti kirkkaasti asetetut tavoitteet, ja olemme 100 % tyytyväisiä Ahjon tekemiseen. Suuret kiitokset etupainotteisesta suunnittelusta, rautaisesta digiosaamisesta ja erinomaisesta projektinhallinnasta. Meihin teki erityisen vaikutuksen se, miten sujuvasti Ahjon asiantuntijat omaksuivat organisaatiomme äänensävyn ja kehittivät sen pohjalta kohderyhmäämme puhuttelevaa viestintää. Kampanja vahvisti myös omaa osaamistamme, ja uskomme yhteistyön tuottavan meille hyötyjä pitkälle eteenpäin.”
– Eleni Mizaras, hankkeen projektipäällikkö, Hämeen ELY
“En voi sanoa, kuin hurjan lämmin kiitos yhteistyöstä. Ahjon kanssa on ollut ketterää ja lämminhenkistä tehdä yhteistyötä. Olette perehtyneet hyvin viestittävään asiaan ja paljon viestintätyötä on voitu saattaa teidän vastuullenne, mikä on suuresti helpottanut projektin toteutusta. Koko tiiminne on tehnyt hyvää ja laadukasta työtä.“
– Päivi Kainulainen, Brand Manager, Haleon
“Olemme tehneet Ahjon kanssa yhteistyössä kampanjaa kipulääkkeiden oikeasta käytöstä, eri kipulääkkeiden hyödyistä sekä niiden sopivuudesta erilaisille ihmisille. Ahjon asiantuntijoiden avustuksella olemme pystyneet jakamaan tietoa eri medioille artikkeleiden ja haastattelujen avulla. Yhteistyö Ahjon tiimin kanssa on toiminut sujuvasti. Hienoja onnistumisia olivat mm. MTV:n aamulähetyksiin saadut kaksi asiantuntijahaastattelua.”
– Kari Partiainen, projektipäällikkö, Väylävirasto
“Aktiivinen viestintä onnistui yli odotusten, tavoitteet ylitettiin! Työmaan aikaisista liikennejärjestelyistä tiedottaminen on kriittisintä hankeviestintää. Siinä viestinnän avulla onnistuttiin loistavasti. Tiedotusta ei ollut myöskään liikaa, eivätkä ihmiset turtuneet tiedon määrään. Balanssin löytäminen vaatii taitoa! Yleisön kiinnostus pysyi yllä loppuun asti. Viestintä täytti oikeastaan täydellisesti lähtökohtana olleen ajatuksen siitä, mitä suunniteltiin tehtäväksi.”
– Asiantuntija, Hansel
"Erittäin positiivinen päivä! Valmennuksessa tuli uusia vinkkejä ja hyviä harjoituksia. Samalla valmennus toimi melkeinpä tiimiyttävänä harjoituksena, kun kollegoista oppi uusi asioita ja heille annettiin (positiivista) palautetta heidän esiintymisistään."
– Johanna Huhtala, kehitysjohtaja, Eurajoen kunta
"Onnistuimme Ahjon tekemän tiehankkeen viestinnän avulla saamaan uutta nostetta kunnalle. Onnistuimme yli odotusten. Ahjoon oli helppo luottaa, kaikki pysyi hallinnassa ja yhteistyö oli saumatonta toimiston tekemän huolellisen ennakoinnin ansiosta. Aktiivinen, reaaliaikainen viestintä ja tiedottaminen sammutti kuntalaisten ja tienkäyttäjien tiedonjanon. Hanke oli kunnallemme odotettu investointi, jonka tulokset näkyvät Eurajoen elinvoimassa. Saavutimme viestinnän avulla enemmän kuin osasimme toivoa."
– Esihenkilö, Humana
Esihenkilö viestii ja vuorovaikuttaa -valmennus:"5/5 Tykkäsin! Mahtavaa kun sai konkreettisia ohjeita ja esimerkkejä. Innostaa pohtimaan asioita, ja opettelemaan lisää. Päivä oli aika pitkä, mutta yllättävänkin hyvin sen jaksoi"
– Asiantuntija, Tukes
"Innostava ja selkeä kouluttaja, koulutuksessa mukava ja rento meininki. Arvostin erityisesti, että oli hyvin osallistamista, mutta EI niitä ikuisia ryhmätöitä!"
– Asiantuntija, Hansel
"Toimiva kokonaisuus ja valmentaja osallisti meitä todella kivasti ja luontevasti erilaisilla harjoituksilla. Suosittelisin kaikille asiantuntijoille ja johdolle. Kiitos!"
– Annemari Backman, viestintäjohtaja
"Ahjon kanssa kriisiviestinnän kehittäminen on todella ammattimaista, sillä yhtiöllä on mittava kokemus monista kriiseistä ja kriisiohjeprosesseista. Se näkyi niin työssä ja sen tuloksissa. Erittäin korkean tason ammattitaitoa”
– Juhana Raitasalo, Chief Customer Officer, Onrego
”Työpaja auttoi näkemään vahvuutemme ja ainutlaatuisuutemme. Nosti katsetta taktisesta ja lyhytaikaisesta perspektiivistä.”
– Jenni Niiranen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Pohjantähti
”Yhteistyö Ahjon kanssa oli jämptiä, tehokasta ja miellyttävää. Ahjon avulla selkeytimme kriisiviestintäämme ja harjoitus oli konkreettinen tapa havainnoida onnistumisiamme sekä toimintamme kehityskohtia.”
– Tuija Ruoho, viestinnän asiantuntija, HSL Helsingin seudun liikenne
“Saimme arvokasta apua Ahjo Communicationsin asiantuntijoilta työyhteisöviestinnän ja osastojen välisen yhteistyön parantamiseksi. Ilmapiiri työpajoissa oli iloinen ja kannustava, juuri sellainen, joka innosti osallistumaan ja ideoimaan.”

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Voit myös varata ajan 30min pikakonsultointiin tai käyttää chatia.