Näkemyksiämme

Edessäsi on Ahjon blogi. Viestintä on paitsi työtämme, myös osa jokapäiväistä elämää. Blogissa käsitellään molempia.

Muutosturva kehittää viestintäänsä Ahjo kumppaninaan

Yhteistyöllä muutosturvaa -hanke valitsi Ahjon kumppanikseen muutosturvan viestinnän kehittämiseen. Valinta tehtiin tarjouskilpailun kautta, ja yhteistyö koskee viiden eri alueellisen muutosturvapilotin viestintää.

Ahjon kanssa toteutettava viestintäyhteistyö on osa laajempaa Yhteistyöllä muutosturvaa -hankkeen palveluiden valtakunnallista kehittämistyötä. Muutosturva on toimintamalli, jonka tarkoituksena on varmistaa sekä henkilöstöasiakkaille että työnantajille mahdollisimman hyvät valmiudet muutostilanteista eteenpäin siirtymiseen. Hanke kehittää muutosturvaa muun muassa erilaisten alueellisten palvelumallien kokeilujen eli alueellisten pilottien avulla Hämeessä, Keski-Suomessa, Pirkanmaalla, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa yhteistyössä paikallisten TE-toimistojen kanssa.

 

Ahjon kumppanuuden tavoitteena on viestiä näiden alueellisten pilottien kohderyhmille muutosturvasta ja tehdä siitä näillä alueilla tunnetumpi. Ahjo tuottaa monipuolisesti muutosturvan viestinnän sisältöjä videoista infografiikoihin, artikkeleihin ja somestrategiaan. Sisällöt räätälöidään yksilöllisesti kunkin alueen tarpeiden mukaisesti yhdessä alueellisten pilottien kanssa. 

 

“Tarvitsimme kumppaniksemme viestintätoimiston, jolta löytyy vahva ja monipuolinen osaaminen hankeviestinnästä. Tämän lisäksi Ahjolta löytyy erityisosaamista video- ja sometuotannoista sekä visuaalisesta viestinnästä, jotka ovat tärkeä osa näiden pilottien viestintää”,  toteaa Hämeen ELY-keskuksen projektikoordinaattori Tiina Iskanius.

 

“Viestintä on keskeisessä roolissa hankeviestinnässä, ja on hienoa päästä tekemään sitä monipuolisin sisällöin tässä hankkeessa”,  toteaa Ahjo Communicationsin toimitusjohtaja Sari-Liia Tonttila

 

Valtakunnalliseen ESR:n Yhteistyöllä muutosturvaa -hankkeeseen sisältyy myös muuta kehittämistoimintaa, jossa tavoitteena on kehittää palveluista entistä asiakaslähtöisempiä. Rahoitus myönnetään Euroopan sosiaalirahastosta (ESR), ja hanketta hallinnoi Hämeen ELY-keskus.

LISÄTIETOJA:

 

Ahjo Communications Oy, toimitusjohtaja Sari-Liia Tonttila,
sari-liia.tonttila@ahjocomms.fi,
puh. 0500 659 300

 

Hämeen ELY-keskus, Tiina Iskanius,
tiina.iskanius@ely-keskus.fi,
puh. 0295 025 015/ 050 468 0749

Kirjoittaja

Ota yhteyttä Susannaan

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Jaa artikkeli

Mustavalkoinen kuva, kolme paria käsiä pitelee puhelimia.

Tunteet pelissä: näin some saa yleisön liikkeelle

Public affairs (PA) eli poliittinen vaikuttajaviestintä mielletään usein ensisijaisesti tiedon jakamiseksi ja faktojen esittämiseksi. Se voi kuitenkin parhaimmillaan olla esimerkiksi tunteita herättävä tarina. Kun tunnereaktioon yhdistyy vahva muistijälki, viesti pysäyttää.

LUE LISÄÄ
Mustavalkoinen kuva puhekuplista

Viestintä rakentaa vaikuttavan kulttuurin

Organisaation viestintä kertoo, millaisia me olemme, millä sävyllä puhumme ja kuinka kohtelemme toisiamme. Jokainen viesti, sisäinen tai ulkoinen, kantaa mukanaan organisaation arvoja, rakenteita ja asenteita. Kun halutaan kehittää organisaatiokulttuuria, viestinnästä

LUE LISÄÄ

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Voit myös varata ajan 15min pikakonsultointiin tai käyttää chatia.