Näkemyksiämme

Edessäsi on Ahjon blogi. Viestintä on paitsi työtämme, myös osa jokapäiväistä elämää. Blogissa käsitellään molempia.

Kesä: mikä ihana tekosyy hömppäuutisille!

Kesällä monissa yrityksissä lomaillaan ja kesätoimittajat etsivät epätoivoisesti uutisoitavaa. Tilaisuutta päästä mediassa läpi vähän kevyemmillä aiheilla kannattaa ehdottomasti hyödyntää.

Kirjoittaja

Meistä jokainen törmäsi varmasti viime viikolla uutiseen Maunulassa häiriköineestä ”satanistioravasta”. Jos tätä ei huomannut verkossa, oli uutista vaikea olla huomaamatta viimeistään Helsingin Sanomien printtilehdessä. Olihan uutinen useamman kappaleen pituinen ja siinä oli haastateltu kahta eri orava-asiantuntijaa eläimen nachonsyöntitaipumuksista.

Orava taitaa olla kesän 2015 maskotti, sillä parhaillaan verkossa leviää myös koskettava uutinen pieneläinklinikalle omatoimisesti hakeutuneesta oravanpoikasesta. Muitakin eläimiä on toki nähty uutisoinnin arvoiseksi, kuten Koitereella mökin terassilla makkarat ja virvoitusjuomat nauttinut karhu.

Höpöheinäkuu on mahdollisuus

Hiljainen lomakausi tarjoaa mahdollisuuden tuoda yrityksen tai brändin viestinnässä esiin kevyempää puolta. Tämän on jo kauan sitten huomannut asiakkaamme Hotels.com, jonka kanssa saamme muutenkin toteuttaa mitä moninaisinta viestintää. Viime vuosien kesähittejä ovat olleet mm. pohjoismaiseen sinkkukyselyyn perustuneet tiedotteet sinkkujen lomailutavoista, jotka johtivat mm. otsikoihin:

Pohjoismaalaiset sinkut arvioivat: Suomalaiset eivät viehätä

Cheek vai Pauli Hanhiniemi? Tämän julkkiksen sinkut haluaisivat hotellihuoneeseensa

Lempi leiskuu suomalaissinkkujen lomamatkoilla – parhaat iskupaikat löytyvät hotellista

Tämän kesän osalta hulvattomin tiedotteemme on vielä julkaisematta, mutta voin vihjata sen liittyvän romanttisiin kohtaamisiin ja hisseihin.

Myös monet muut yritykset hyödyntävät kepeätä kesää: viime kesänä asiakkaamme Expert uutisoi kännykkämyynnin tuplaantuvan juhannuksen jälkeen – ”Kuulemme monenlaisia tarinoita yöttömästä yöstä…”

Mitä hassunhauskoja tarinoita tai teemoja teidän viestinnässänne voisi kesällä hyödyntää?

Ota yhteyttä Susannaan

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Jaa artikkeli

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Voit myös varata ajan 15min pikakonsultointiin tai käyttää chatia.