“Vastuullisen kulutuksen lähestymistavassa *yrityksen nimi* haluaa vahvistaa ja edistää muotitoimijoiden aloitteita kohti vastuullisempia tapoja tuottaa ja kuluttaa. Käytetyt materiaalit, alkuperä ja valmistusprosessit ovat todella suuressa arvossa tuotteissa, joita sinulle tarjoamme.”
Millaisia tuntemuksia yllä oleva katkelma herättää sinussa?
“Keräämme ja tallennamme automaattisesti tietyntyyppisiä tietoja palvelun käytöstäsi, mukaan lukien tiedot vuorovaikutuksestasi *yrityksen nimi* kautta saatavilla olevan sisällön ja palvelujen kanssa. Kuten monet verkkosivustot, käytämme evästeitä ja muita yksilöllisiä tunnisteita ja saamme tietyntyyppisiä tietoja, kun verkkoselaimesi tai laitteesi käyttää*yrityksen nimi* ja muuta sisältöä, jota *yrityksen nimi* tarjoaa tai jota tarjoataan sen puolesta muilla verkkosivustoilla”
“Nyt tehtävien koneinvestointien myötä se laajentaa kotimaista tarjontaa ja varmistaa, että pakkaavaa teollisuus, verkkokauppa ja vähittäiskauppa saavat paikallisesti valmistettuina heille juuri oikeanlaisia, helposti kierrätettäviä ja kiertotalouden huomioivia … pakkauksia, jotka vastaavat myös kuluttajien odotuksiin pakkauksista.”
Viestinnän ammattilaiset tunnetusti kiinnittävät erityishuomiota kielellisiin seikkoihin. Edellä mainitut katkelmat ovat tosielämän esimerkkejä ‘kapulakielestä’. Kapulakielen usein tunnistaa liian pitkistä lauseista, hassusta sanajärjestyksestä, konkreettisuuden puutteesta sekä epämääräisistä täytesanoista.