Näkemyksiämme

Edessäsi on Ahjon blogi. Viestintä on paitsi työtämme, myös osa jokapäiväistä elämää. Blogissa käsitellään molempia.

Kaikki viestintä ei ole myyntiä, mutta kaikki myynti on viestintää

Kaupankäynti pyörittää maailmaa. Hyvä myyjä tuntee tuotteensa ja on innokas bisneksen tekijä. Vaikuttava ja tulosta tekevä myyjä omaa myös hienotunteiset vuorovaikutustaidot ja asiakasta kunnioittavan empatiakyvyn.

Kirjoittaja

Jokaisella on lukuisia tilanteita elämässään, joissa asiakaspalvelija tai myyjä on joko pilannut fiiliksesi tai pelastanut päiväsi. Kumpi myyjä sinä haluat olla? Tuloksentekijä ja kilpailukyvyn kasvattaja haluaa myydä ja on samalla kiinnostunut asiakkaastaan. Kun panostat muutaman ajatuksen viestintääsi, onnistut.

Auta asiakasta kukoistamaan

Myyminen on vuorovaikutusta ja tunnelman hallintaa. Myyjän persoona ja karisma ovat plussaa, mutta nekään eivät ei aina riitä tekemään lähtemätöntä vaikutusta asiakkaaseen. Tuntosarvet koholla oleva introvertti voi myydä jopa paremmin kuin päälle liimatun valovoiman kautta pätevä ekstrovertimpi kollegansa.

Se myyjä voittaa, joka haluaa olla asiakkaan kanssa samalla aaltopituudella. Teeskentely ei vie pitkälle. Aito kiinnostuneisuus asiakasta ja hänen tarpeitaan kohtaan lisää halukkuuttasi palvella.

Poista asiakkaalta ostamisen esteet

Ihminen on taipuvainen laiskuuteen ostosten vertailemisessa. Pelkästään tieto tuotteen tai palvelun laadusta ei lämmitä. Asiakkaasi tulee ymmärtää, miten juuri hän hyötyy tuotteesta tai palvelusta ja miten sen käyttäminen on hänelle vaivatonta. Yksinkertaista viestisi ja tee valinta asiakkaallesi helpoksi.

Tässä kolme vinkkiä:

  1. Puhu ja kuuntele asiakkaan kieltä

Myyjän valovoimaisuus on hyvä ja suotava piirre, mutta ethän luule heti tietäväsi, mitä asiakas tarvitsee. Tunnustele tunnelmaa, älä oleta asioita ilman kysymistä.

  1. Mene lähelle asiakasta ja hänen maailmaansa

Ole aidosti kiinnostunut. Tutustu kohderyhmääsi. Katso tuotettasi asiakkaan perspektiivistä.

  1. Raivaa tuotteesi tai palvelusi jakelutiet

Tee tuotteen tai palvelun saaminen helpoksi. Tämä pätee niin kivijalkaan kuin verkkokauppaan. Ole helposti saatavilla.

Markkinointiviestinnän näkökulmasta mielikuva ja imago myyvät, ja ne tekevät tuotteestasi tai palvelustasi erottuvan. Vakuuttava brändi syntyy asiakkaasi mielikuvissa, ja se on hänelle aina todellinen. Tee asiakkaallesi helpoksi uskoa juuri sinun tuotteeseesi ja samalla tulet rakentaneeksi arvokasta ja mutkattomasti lähestyttävää brändiä.

 

 

 

Ota yhteyttä Susannaan

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Jaa artikkeli

Mustavalkoinen kuva, kolme paria käsiä pitelee puhelimia.

Tunteet pelissä: näin some saa yleisön liikkeelle

Public affairs (PA) eli poliittinen vaikuttajaviestintä mielletään usein ensisijaisesti tiedon jakamiseksi ja faktojen esittämiseksi. Se voi kuitenkin parhaimmillaan olla esimerkiksi tunteita herättävä tarina. Kun tunnereaktioon yhdistyy vahva muistijälki, viesti pysäyttää.

LUE LISÄÄ
Mustavalkoinen kuva puhekuplista

Viestintä rakentaa vaikuttavan kulttuurin

Organisaation viestintä kertoo, millaisia me olemme, millä sävyllä puhumme ja kuinka kohtelemme toisiamme. Jokainen viesti, sisäinen tai ulkoinen, kantaa mukanaan organisaation arvoja, rakenteita ja asenteita. Kun halutaan kehittää organisaatiokulttuuria, viestinnästä

LUE LISÄÄ

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Voit myös varata ajan 15min pikakonsultointiin tai käyttää chatia.