Näkemyksiämme

Edessäsi on Ahjon blogi. Viestintä on paitsi työtämme, myös osa jokapäiväistä elämää. Blogissa käsitellään molempia.

Innostus ja vuorovaikutus ajatusjohtajuuden ytimessä

Lääkärikeskus Aavassa rakennetaan ajatusjohtajuutta perustamalla yrityksen strategia vuorovaikutukseen henkilöstön ja asiakkaiden kanssa. Tarvitaan myös vahvaa ymmärrystä toimintaympäristöstä ja omista erottavista tekijöistä.

Kirjoittaja

Ajatusjohtajuus on vuorovaikutusta. Sitä, että tehdään töitä yhdessä asiakkaiden kanssa. Aava perheyrityksenä kuuntelee jatkuvasti, millaista palvelua asiakkaat haluavat. Asiakkaiden toiveiden perusteella terveydenhuollon ammattilaisemme kehittävät uusia tuotteita. Vuorovaikutusta on myös se, että omasta tekemisestä viestitään rohkeasti ulospäin. Viestintä onkin yksi johdon tärkeimmistä työvälineistä.

Ajatusjohtajuus ja viestintä kaipaavat kuitenkin selkeää strategista ydintä, jonka täytyy olla kirkkaan mielessä koko henkilöstöllä. Henkilöstön on tärkeää todella tietää, mihin yritys on matkalla.

Innostuneella asenteella ja hyvällä vuorovaikutuksella herätämme luottamusta. Se on ajatusjohtajuutta. Aavassa elämäntyömme on terveytesi. Siksi olemme havainnollistaneet strategiamme ihmiskehon kuvalla.

ihmiskeho2

Ajatusjohtajuuden rakenteina me pidämme:

  1. Ympäristön ymmärrystä
  2. Selkeää yhtiön strategiaa tavoitteineen
  3. Henkilöstön ja asiakkaiden yhteistyötä toiminnan kehittämisessä
  4. Vuorovaikutusta ja viestintää
  5. Rohkeutta ja omaa viestimisen äänensävyä, joka herättää mielenkiintoa ja jonka avulla kuulija myös mieltää kuulemansa ajatusjohtajuudeksi.

Ajatusjohtajuuden tulee olla totta ja toteutua tekoina strategiaan perustuen.

Raija Tapio

Toimitusjohtaja

Lääkärikeskus Aava

Raija Tapio

 

Lue lisää Raija Tapion ajatuksia ajatusjohtajuudesta pamletista Tulevaisuuden ajatusjohtaja viestii nyt.

Ota yhteyttä Susannaan

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Jaa artikkeli

Mustavalkoinen kuva, kolme paria käsiä pitelee puhelimia.

Tunteet pelissä: näin some saa yleisön liikkeelle

Public affairs (PA) eli poliittinen vaikuttajaviestintä mielletään usein ensisijaisesti tiedon jakamiseksi ja faktojen esittämiseksi. Se voi kuitenkin parhaimmillaan olla esimerkiksi tunteita herättävä tarina. Kun tunnereaktioon yhdistyy vahva muistijälki, viesti pysäyttää.

LUE LISÄÄ
Mustavalkoinen kuva puhekuplista

Viestintä rakentaa vaikuttavan kulttuurin

Organisaation viestintä kertoo, millaisia me olemme, millä sävyllä puhumme ja kuinka kohtelemme toisiamme. Jokainen viesti, sisäinen tai ulkoinen, kantaa mukanaan organisaation arvoja, rakenteita ja asenteita. Kun halutaan kehittää organisaatiokulttuuria, viestinnästä

LUE LISÄÄ

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Voit myös varata ajan 15min pikakonsultointiin tai käyttää chatia.