Töitämme
Teemme Helsingistä käsin kansainvälisesti palkittua viestintää yhteistyössä asiakkaidemme kanssa.

Indivior – digitaalinen kampanja levitti tietoisuutta opioidiriippuvuudesta

Asiakasyrityksemme Indivior tarjoaa hoitoa opioidiriippuvuuteen. Tällä hetkellä opioidikorvaushoitoon pääsy on Suomessa vaikeaa ja liian moni hoitoa tarvitseva jää jopa kokonaan ilman hoitoa. Hoito pelastaisi ihmishenkiä, mutta hoitoonpääsyn tiellä on monia esteitä.  Suomessa kuolee viikoittain viisi ihmistä huumeisiin, joista kaksi on alle 25-vuotiaita. 

“Kumpi on koukussa?” on digitaalinen PA-viestintäkampanja, jonka tavoitteena oli vaikuttaa alueellisiin päätöksentekijöihin 2025 kuntavaalia ennen ja sen aikana. Kampanja nosti esiin huumekuolemien ennaltaehkäisyn merkityksen ja pyrki edistämään parempaa hoitoon pääsyä.

Kampanjan pääkanavaksi valittiin Instagram ja Facebook, joihin luotiin Meta Business Suiten kautta mainoksia kampanjan aikana. Kampanjassa luotiin ja lähetettiin suora kirje hyvinvointialueiden päättäjille, jossa olivat kampanjan keskeiset viestit ja yhteystiedot lisätietojen saamiseksi. Kampanjalle tehtiin visuaalisesti houkutteleva ja ulkoasultaan erottuva kampanjasivu www.riippuvuudenmonetkasvot.fi, joka sisältää ajankohtaista tietoa opioidiaddiktioiden tilastoista, keskeiset viestit ja hoitomahdollisuudet sekä asiantuntijakommentin Irti Huumeista ry:ltä.

 

Tulokset

Kampanja toteutettiin aikavälillä 6.3.-13.4.2025. Facebook-mainoksissa tämän kampanjan klikkausprosentti (CTR) oli 6,4 %, mikä on poikkeuksellisen korkea.
Instagramin mainoksissa tyypillinen klikkausprosentti (CTR) Instagramin terveys- tai tietoisuuskampanjoissa on 0,5–0,8 %, mutta tämän kampanjan suora CTR oli 1,49 %, joka on noin kaksinkertainen keskiarvoon verrattuna.
Kampanjasivustolla kävijöitä oli yhteensä yli 10 000.
JCDecaux’n verkostojen kautta toteutettu digitaalinen ulkomainoskampanja (DOOH) saavutti kampanjan aikana 24.3.–6.4.2025 yhteensä yli 2 400 000 näyttökertaa.

“I have truly appreciated the Ahjo Communication team’s expertise in digital and social media marketing during our collaboration on disease awareness campaigns (DSAs). Following our SABRE Award-winning campaign, we launched another DSA during a political election period.

 

Despite the tight timeline, they skillfully planned and executed the campaign, achieving impressive results — particularly in website engagement, social media performance, and digital out-of-home advertising. The project team managed everything exceptionally well, ensuring timely and effective outcomes through clear and consistent communication. I now look forward to future collaborative projects with them

 

– Thomas Lundqvist, Nordics Government Affairs & Market Access Manager, Indivior

Jaa artikkeli

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Voit myös varata ajan 30min pikakonsultointiin tai käyttää chatia.