Digitaalinen vaikuttajaviestinnän kampanjatoimisto Ignite Society Oy yhdistetään viestintätoimisto Ahjo Communications Oy:hyn heinäkuussa 2024. Muutoksen tavoite on antaa digitaaliselle yhteiskuntapoliittiselle vaikuttamistyölle voimaa viestinnän kautta.
Uutta liiketoiminta-aluetta vetämään haemme Social digi business area leaderiä. Asiakkaat sekä viestinnän että yhteiskuntapoliittisen vaikuttamisen puolella hyötyvät synergiasta. Monikanavainen strateginen viestintä ja yhteiskunnallinen vaikuttaminen tapahtuvat yhä useammin käsi kädessä. Vaikuttamisen painopisteet vaihtelevat ja erilaisia työkaluja, kuten mediasuhteita, digitaalista sisällöntuotantoa ja sosiaalista mediaa, käytetään yhdessä.
”Olemme hyödyntäneet samaa henkilökuntaa ja muitakin yhteisiä resursseja jo nyt. Jatkossa kaikki vaikuttajaviestinnän ja strategisen viestinnän sekä sosiaalisen median kampanjatyö on saman toimiston alla. Tämä antaa selkeää lisäarvoa asiakkaillemme. Kehitämme jatkuvasti kriittisesti tarkastellen ymmärrystämme vaikuttamisen keinoista ja muutoksesta, joka on tapahtumassa. Vaikuttamistyö tapahtuu yhä enemmän digitaalisesti”, toimitusjohtaja Sari-Liia Tonttila Ahjo Communicationsilta sanoo.
Ahjon vahvuudet, strateginen viestintä, kriisiviestintä ja kansainvälinen viestintä, tulevat kytkeytymään luontevasti osaksi digitaalista vaikuttamiskampanjointia. Lisäksi vastuullisuusviestintä tulee olemaan kiinteä osa vaikuttajaviestinnässä.