Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY on kuntayhtymä, joka tuottaa vesihuollon ja jätehuollon palveluja sekä tietoa pääkaupunkiseudusta ja ympäristöstä. HSY auttaa asukkaita toimimaan paremman ympäristön puolesta.
HSY:llä kriiseihin varautuminen on jatkuvaa ja säännöllistä toimintaa. Kriisejä ei voi estää, mutta niiden viestintään voi varautua. Hyvä kriisiviestintä nojaa mietittyihin arkisiin toimintamalleihin ja kanaviin.
HSY on tunnistanut toimintaympäristön muutoksen ja uusien kriisien mahdollisuuden. Kyberhyökkäykset, tietosuojaloukkaukset ja informaatiovaikuttaminen ovat asioita, joihin tänä päivänä jokaisen organisaation on varauduttava.
”Valitsimme työhön Ahjon, joka on yksi aiemmin jo valituista puitesopimuskumppaneistamme. Ahjon tarjous vastasi parhaiten tarjouspyyntöömme. Kokemus ja referenssit sekä selkeä prosessi olivat tukemassa valintaa”, HSY:n viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala kertoo.
HSY:n kriisiviestintäohjeen päivittäminen on yhteiskunnallisesti merkittävä tehtävä, koska yhtiön toiminnan jatkuvuus on elintärkeää kaikille kansalaisille HSY:n toimialueella eli Helsingin, Vantaan, Espoon ja Kauniaisten alueella. Yhtiö on Suomen suurin vesi- ja ympäristöalan toimija. Yhtiö on omalla alallaan ilmanlaadun, ilmastonmuutoksen ja asumisen ajatusjohtaja.
”Kriisin hetkellä on myöhäistä luoda hyvää, osaavaa viestinnän kulttuuria. Siihen on yksi merkittävä syy: kriisiviestintä lähtee arvoista, jotka ilmenevät tekoina ja vakiintuneista toimintatapoina. Minusta on hienoa, että HSY halusi aloittaa uusien kriisien mahdollisuuksien varalle kehitystyön ajoissa”, Sari-Liia Tonttila, Ahjon toimitusjohtaja sanoo.
Lisätietoja:
Riitta-Liisa Hahtala, viestintäjohtaja, Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY, puh. 040 593 6346, riitta-liisa.hahtala@hsy.fi
Sari-Liia Tonttila, toimitusjohtaja, Ahjo Communications Oy, puh. 0500 659 300, sari-liia.tonttila@ahjocomms.fi