Näkemyksiämme

Edessäsi on Ahjon blogi. Viestintä on paitsi työtämme, myös osa jokapäiväistä elämää. Blogissa käsitellään molempia.

Ahjo TOP10-listalla Taloustutkimuksen imagotutkimuksessa

Vuoden 2023 Taloustutkimuksen imagotutkimuksen toimialavertailussa Ahjo on TOP10-listalla yleisarvosanalla mitattuna 51 tutkitusta yrityksestä. Yleisarvosana mittaa asiakkaiden kokemaa arvoa ja tyytyväisyyttä palveluihimme. Imagotutkimuksen tulokset vahvistavat myös asiakkailtamme saatua palautetta hyvästä asiakaskokemuksesta. Tästä olemme erityisen ylpeitä ja iloisia. Arvojemme mukaisesti välitämme, ja se näkyy.

 

Hienoa oli myös nähdä, että koko toimialan tunnettuus on noussut. Viestinnän merkitys menestystekijänä on vahvistunut, mikä on ollut selvästi nähtävissä. Asiakkaat arvioivat myös kasvua viestintätoimistoille vuonna 2024. Ahjon tunnettuus parani odotetusti. Olemme olleet mukana useissa tarjouskilpailuissa ja saaneet useita uusia asiakkuuksia. 

 

Imagotutkimuksessa Ahjon vahvuuksia olivat kyky kuunnella asiakasta sekä asiakkaan liiketoiminnan ja toimialan ymmärtäminen. Osaamisalueista Ahjon vahvuuksina nähdään strateginen suunnittelu ja konsultointi, yritysviestintä, viestinnän koulutus ja valmennus sekä hanke- ja kampanjaviestintä. 

 

Asiakassuosittelu (NPS) laski koko toimialalla. Taloustutkimuksen mukaan näin tapahtui  lähes kaikilla toimialoilla vuonna 2023. Ilmiölle ei Taloustutkimuksen mukaan ole vedenpitävää tilastollista syytä, mutta se liittynee muun muassa epävarmaan taloustilanteeseen. Ahjon suosittelijoissa kriittiset suosittelijat olivat laskeneet edellisestä mittauksesta, mutta ns. neutraalit suosittelijat kasvaneet (+29%). Vielä pitää siis juoksua parantaa.

 

Taloustutkimuksen imagotutkimukseen vastasi 476 päätöksentekijää asiantuntija- ja johtotehtävistä julkishallinnossa ja useilla toimialoilla. Edellinen tutkimus tehtiin 2021.

Jaa artikkeli

Ahjo mukana rakentamassa parempaa keskustelukulttuuria

Suomalainen keskustelukulttuuri on viime vuosina kohdannut haasteita: keskustelut kärjistyvät herkästi, ja vastakkainasettelu värittää monia julkisia foorumeita. Tuore tutkimus kertoo, että suomalaisten kiinnostus yhteiskunnallisiin keskusteluihin on vähentynyt. Moni kokee keskusteluilmapiirin polarisoituneeksi

LUE LISÄÄ

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Voit myös varata ajan 15min pikakonsultointiin tai käyttää chatia.