Ahjolla uskotaan hyvän yrityskulttuurin merkitykseen sekä henkilöstölle että asiakkaille. Asiakas loistaa, kun ihmiset syttyvät, kokevat tekevänsä merkityksellistä työtä ja voivat hyvin.
Tästä syystä Ahjo osallistui toukokuussa 2024 Great Place To Work -tutkimukseen, jossa kartoitetaan työntekijöiden tyytyväisyyttä ja mitataan työntekijöiden kokemusta työkulttuurista, luottamuksesta, yhteistyöstä ja palkitsemisesta. Tulokset olivat hyvät, ja Ahjo on nyt sertifioitu Great Place To Work -työpaikka.
Ahjolla poikkeuksellisen vahvoja tuloksia olivat mm. yhteistyö, tasa-arvo ja tuttavallisuus, jotka kaikki kertovat hyvästä psykologisesta turvallisuudesta ja luottamuksesta toinen toisiinsa. Myös sitoutuminen, johtajuus ja innovaatiot olivat erinomaisella tasolla, jotka kertovat hyvästä suorituskyvystä tulevaisuudessa.
”Olen hyvin iloinen tuloksista. Olemme tehneet tätä työtä yhteistuumin. Meillä on vahva tahto rakentaa työpaikkaa, jossa voidaan hyvin ja jossa on välittävä kulttuuri. Olemme jo varhain nostaneet ihmisten hyvinvoinnin painopisteeksi. Työsuhde-etuina tarjoamme ammattiapua ja -tukea sekä henkiseen että fyysiseen hyvinvointiin. Työsuhde-etuihin kuuluvat mm. Mielen huoli -keskustelulinja sekä hieronta- ja liikuntaetu. Näiden avulla madallamme kynnystä luoda terveyttä ja saada apua erilaisissa elämän haasteissa, kuten unettomuudessa, stressissä tai riittämättömyyden tunteessa, jotka näkyvät joskus vaativan asiantuntijatyön haittapuolena, sanoo toimitusjohtaja Sari-Liia Tonttila.
Great Place To Work -tunnustus on voimassa vuoden kerrallaan. Työ jatkuu ja tavoitteena on tarttua nousseisiin kehityskohteisiin esimerkiksi palkitsemisessa, vahvistaa jo koettuja hyviä puolia ja kehittää Ahjoa yhdessä koko henkilöstön kanssa Suomen parhaiden työpaikkojen kärkijoukkoon. Pitkällä tähtäimellä kulttuurin kehittäminen on menestyksen elinehto. Ihmisten hyvinvointi kertoo Ahjon tulevaisuuden tuloksentekokyvystä.
”Tutkimuksella saamme ulkoista näkemystä ja benchmarkkia myös muilta toimialoilta yrityskulttuurin kehittämiseen. Saamme keinot sanoittaa tavoitteemme ja kulttuurimme ydinasiat. Meille on tärkeää, että ihmiset voivat hyvin työssään ja sitoutuvat työpaikkaansa, koska hyvä työntekijäkokemus lisää asiakastyytyväisyyttä. Taloustutkimuksen imagotutkimus viime vuodelta kertoi jo siitä, että hyvinvointi säteilee ulospäin – myös asiakkaille. Olimme TOP10-toimistojen joukossa yleisarvosanalla mitattuna. Tästä on todella hyvä jatkaa”, toimitusjohtaja Sari-Liia Tonttila iloitsee.
Lue lisää Great Place To Work -tutkimuksesta Great Place To Workin nettisivuilta.