Viestintätoimistojen imagotutkimuksessa selvitettiin viestinnästä vastaavien päättäjien näkemyksiä viestintätoimistokentästä. Tutkimuksessa arvioitiin 30:n viestintäalan yrityksen tunnettuutta, valintakriteerejä ja yhteistyön sujuvuutta. Ahjo Communications sijoittui asiakassuosituksessa kymmenen parhaan joukkoon ja kasvatti tunnettuuttaan sekä yleisarvosanaansa ollen vastaajien mielestä kuudenneksi paras viestintätoimisto.
Ahjo Communicationsia pidetään ennen kaikkea konsultoivana toimistona, jolla on strategista suunnitteluosaamista, koulutus- ja valmennusosaamista sekä markkinointiviestinnän osaamista. Yritysmielikuvissa korostuivat näkemyksellisyys, luotettavuus, ongelmanratkaisukyky ja luovuus.
”Mahtavat tulokset, joissa panostus osaamiseemme ja selkeään suuntaan näkyy. Olemme strateginen neuvonantaja ja haluamme tuoda kaiken osaamisemme asiakkaidemme käyttöön. Teemme tätä intohimolla ja nyt se näkyy”, iloitsee toimitusjohtaja Sari-Liia Tonttila.
Ahjon hallituksen jäsen, hallitusammattilainen, business-enkeli Esa Kinnunen yhtyy iloon:
”Ahjolla on tekemisen meininkiä ja selvä kasvu-ura. Kaikki lähtee tyytyväisistä asiakkaista ja hyvästä maineesta. Näkyy, että Ahjolla ymmärretään asiakkaiden liiketoimintaa ja toimialoja sekä pystytään tukemaan heitä muutoksessa.”
Tutkimuksen mukaan 43 % vastaajista käyttää useampaa kuin yhtä viestintätoimistoa ja nykyinen toimisto on pestattu tarjouskilpailulla.
Tutkimuksen toteutti Taloustutkimus. Puhelinrekrytointi ja nettitiedonkeruu tehtiin touko-kesäkuussa 2021. Kohderyhmänä ovat eri toimialojen viestinnästä vastaavat päättäjät ja asiantuntijat, vastaajia oli 591. Vastaajat arvioivat yrityksiä mielikuvan pohjalta tai omaan kokemukseen perustuen. Tavoitteena oli selvittää mm. viestintäpalveluja tarjoavien yritysten tunnettuutta, osaamisprofiilia, yrityskuvatekijöitä sekä alan kehitysnäkymiä lähitulevaisuudessa.