“Vaikuttajamarkkinoinnissa suosittelukulttuuri on valjastettu osaksi viestintää ja markkinointia. Nyt PING Helsinki -yhteistyön myötä olemme yhä tiiviimmin mukana innovoimassa ja muovaamassa uutta. Alan tuntemuksemme tuo myös asiakkaillemme vaikuttajamarkkinoinnin hyödyt”, kertoo Ahjon johtava konsultti Heini Hirvonen.
Strateginen vaikuttajamarkkinointi tukee yrityksen liiketoimintaa ja tavoitteita. Sen sitominen osaksi kokonaisvaltaista viestintää kannattaa. Vaikuttajamarkkinointi ei ole vain yhteistyötä bloggaajan tai vloggaajan kanssa, vaan mahdollisuus kehittää liiketoimintaa. Suunnitelmallinen vaikuttajamarkkinointi on myös keino rakentaa oman alan ajatusjohtajuutta.
“Parhaimmillaan vaikuttajamarkkinointi on monipuolista viestinnän hyödyntämistä, ulottuen jopa yrityksen tuotteiden tai palveluiden kehittämiseen. Tuotekehitykseen voi tuoda arvokasta kuluttajanäkemystä suoraan vaikuttajilta, joilla on vahva keskusteluyhteys omien yleisöjensä kanssa. Tämä yhdistyy myös yritysten liiketoiminnan kehittämiseen ja entistä tuloksellisempiin tapoihin tehdä liiketoimintaa”, kertoo Inna-Pirjetta Lahti, yksi PING Helsingin perustajista ja vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntija.
Yrityksen kannalta oikean vaikuttajan löytäminen on olennaista. Hyvä yhteistyö palvelee sekä brändiä, vaikuttajaa että yleisöä.
“Ahjon tehtävänä on toimia vaikuttajan ja brändin välissä, edistäen vuorovaikutusta vaikuttajan sekä yleisön kanssa. Oikean, brändille sopivan bloggaajan ja kohdeyleisön löytäminen on paljon hedelmällisempää, kuin ainoastaan mahdollisimman suuren tavoittavuuden ja lukijamäärien tavoitteleminen. Loppupeleissä on sisällön on palveltava lukijaa”, Hirvonen sanoo.
“Asiaan perehtynyt viestintätoimisto voi parhaimmillaan auttaa asiakastaan hyödyntämään vaikuttajamarkkinointia todella monipuolisesti kaikilla viestinnän osa-alueilla, olipa kyseessä ansaittu, maksettu, vuokrattu tai oma media”, Lahti sanoo.
Vaikuttajamarkkinoinnissa myös vastuullisuudella on suuri rooli – verkkovaikuttajille arvot ovat tärkeitä ja vaikuttavat yhteistyöpäätöksiin. Ahjo puhuu ajatusjohtajuudesta, vaikuttavuudesta ja vastuullisuudesta PING Helsinki Business Festivaleilla 28. huhtikuuta 2017. Hotelli Clarionissa järjestettävä PING Helsinki Business Festival tuo Helsingin ytimeen maailman kovimmat sisältö- ja vaikuttajamarkkinoinnin visionäärit.
PING Helsinki Business Festival
PING Helsinki Business Festival on Pohjois-Euroopan suurin sisältömarkkinoinnin tapahtuma, jonka kattava seminaariohjelma tarjoaa katsauksen sisältömarkkinoinnin tulevaisuuteen ja trendeihin sekä konkreettisia case-esimerkkejä ja vinkkejä markkinoinnin tehostamiseksi. PING Helsinki sisältöfestarin monipuolinen ohjelma palveleee niin yritysten markkinointijohtoa ja liiketoimintapäättäjiä kuin sisällöntuottajia.
Ahjo Communications
Ahjo Communications on helsinkiläinen viestintätoimisto, jossa on paloa. Työmme näkyy ainutlaatuisina ideoina ja rohkeina toteutuksina. Autamme asiakkaitamme kasvamaan ajatusjohtajiksi viestinnän keinoin. Ajatusjohtaja toimii muille alansa yrityksille suunnannäyttäjänä, jonka näkemyksiä arvostetaan ja kuunnellaan.
PING Helsinki
PING Helsinki on riippumaton vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijayritys ja yhteisö, joka yhdistää koko vaikuttajamarkkinoinnin toimialan. PING Helsingin rikkaus on erilaisissa näkökulmissa ja niiden törmäyttämisessä. Laajan asiantuntijaverkostonsa kanssa PING Helsinki tuottaa asiakkailleen mm. vaikuttajamarkkinoinnin strategioita, palvelumuotoilua, vaikuttaja-analyyseja, valmennuksia ja tapahtumia.
Lisätiedot:
Meri Marttinen
Ahjo Communications Oy
Puh. 044 289 8008
Email: meri.marttinen@dev.ahjocomms.fi