Näkemyksiämme

Edessäsi on Ahjon blogi. Viestintä on paitsi työtämme, myös osa jokapäiväistä elämää. Blogissa käsitellään molempia.

5 + 1 keinoa tehdä yritysblogistasi muita parempi

Kaikilla se on ja kaikki sitä tekee: yritysblogit ovat täällä jäädäkseen ja se on hyvä asia. Onnistunut blogi parantaa yrityksesi asiantuntijakuvaa ja herättelee kohderyhmien kiinnostusta. Mutta miten saat blogisi erottumaan harmaasta massasta?

Kirjoittaja

Laura Seppälä

Vaikka sisältö yksin ei siivitä blogiasi menestykseen, on se kuitenkin olennaisin ja tärkein asia mitä lukijoillesi tarjoat. Sisältö on syy miksi lukijat tulevat sivuillesi ja miksi he jäävät sinne. Mutta miten teet parempaa sisältöä kuin kilpailijoilla? Tässä 5 + 1 neuvoa:

1. Suunnittele etukäteen

Vaikka olisit kuinka hyvä kirjoittaja, tulee sisältöjä suunnitella etukäteen. Mieti mistä lukijasi ovat kiinnostuneita, mutta myös sitä mitä haluat heille kertoa. Tarkastele edellisten julkaisujesi analytiikkaa: mitä aiheita on luettu eniten, entä minkä artikkelin parissa on viihdytty pisimpään. Kerrata ei tarvitse, mutta suositut aihepiirit todennäköisesti pysyvät suosittuina.

2. Erotu massasta olemalla itsesi

Vaikka käsitteletkin blogissasi organisaatiosi toimintaan ja toimialaan liittyviä aiheita, tuo mukaan aina jotain itsestäsi. Tämä toimii varsinkin silloin, kun tuntuu siltä, että kaikki ideat on jo käytetty. Mieti millainen sinä olet työsi ulkopuolella, millaisia haasteita kohtaat, ja tuo ne osaksi tekstiä.

Kannattaa myös tutustua muiden kirjoituksiin. Jos aiheesi on yleinen ja siitä on kirjoitettu muuallakin, tutki miten sitä on käsitelty aiemmin ja löydä uusi käsittelemätön näkökulma.

3. Luo brändisi – ja ole sille uskollinen

Jotta erotut geneeristen blogien massasta, määrittele oma uniikki myyntivalttisi. Mieti mikä tekee blogistasi erikoisen, miten se poikkeaa kilpailijasi blogista? Mitkä ovat vahvuutesi, miten tuot ne esille? Valitse linjasi ja toimi niiden mukaan. Olemalla tyylillesi uskollinen, tietävät lukijat mitä he saavat.

4. Käytä visuaalisuutta hyväksesi

Kuvia sisältävät artikkelit keräävät 94 % enemmän lukukertoja kuin artikkelit, joissa ei ole kuvitusta. Kuvat ovat tekstin kruunu ja siksi kaikissa blogeissa on kuvia. Jotta erotut kilpailijoidesi blogeista, panosta kuviesi omaperäisyyteen. Kokeile erilaisia kuvakulmia tai poikkeavia asetelmia. Jos otat itse kuvia, kuvaa kohteitasi silloin kun he eivät huomaa, esimerkiksi silloin kun he tekevät jotain.

5. Hyödynnä sosiaalista mediaa

Kun teksti on valmis, tulee se levittää muiden nähtäville. Laadukkaasta sisällöstä ei tule tinkiä sosiaalisen mediankaan puolella. Kun kuva ja teksti ovat kohdillaan, saat enemmän lukijoita – ja mahdollisesti uutta myyntiä.

+ Opi muilta 

Parhaat opit saat toisilta, sillä laadukas sisältö tarttuu. Lue lehtiä ja kirjoja, mutta ennen kaikkea muiden blogeja. Ota vaikutuksia siitä mitä ja miten muut tekevät ja mukauta se omaan tekemiseesi ja brändiisi.

Ota yhteyttä Susannaan

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Jaa artikkeli

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Voit myös varata ajan 15min pikakonsultointiin tai käyttää chatia.