Pikku-Finlandian lanseeraus on ehdolla vuoden 2023 SABRE Awards -viestintäkilpailussa. Palkinnot jaetaan Frankfurtissa maaliskuun 23. päivänä.
Pikku-Finlandian lanseeraus voitti 2022 Finnish Comms Awardsissa parhaan Palvelu- ja tuoteviestintä (B2C-viestintä) -työn palkinnon. Viestintää kehuttiin loistavaksi esimerkiksi siitä, miten liiketoimintatavoitteiden toteuttaminen onnistuu, kun toimenpiteet liiketoiminnassa ja viestinnässä yhdistyvät ehyeksi kokonaisuudeksi. Kampanjan tulokset puhuvat puolestaan.
Nyt lanseeraus on noteerattu myös kansainvälisesti. Viestintäkampanja on ehdolla vuoden 2023 SABRE Awards -kilpailussa. Kyseessä on yksi maailman suurimmista viestintä- ja PR-alan kilpailuista. Viestinnän toteuttivat yhteistyössä Finlandia-talon kanssa Ahjo Communications ja PING Helsinki. Työ on ehdolla Social media/social networking campaign -kategoriassa.
“Tuntuu hienolta päästä finaaliin näin korkeatasoisessa kisassa. Teimme lanseerauksen keskellä koronaa ja tulokset ovat todellakin olleet maailmanluokan tasoa. Meidät on aiemmin valittu maailman parhaaksi tapahtumataloksi, joten tämä ehdokkuus on luontevaa jatkoa yhtiön saamalle kansainväliselle näkyvyydelle”, iloitsee Finlandia-talon toimitusjohtaja Johanna Tolonen.
“Lanseerausviestinnän keskiössä oli tunnettuuden kasvattaminen sosiaalisessa mediassa sekä uusien kohderyhmien tavoittaminen vaikuttajamarkkinoinnin avulla. Tiiviissä yhteistyössä onnistuimme luomaan monikanavaisen viestintäkampanjan hyvin kohtuullisella budjetilla. Yhdistimme onnistuneesti vaikuttajayhteistyöt, mediatyön, PR:n, tapahtumamarkkinoinnin ja digitaalisen somemainonnan”, koostaa onnistumisen elementtejä PING Helsingin toimitusjohtaja Inna-Pirjetta Lahti.
”Finlandia-talolla on erityinen paikka sydämissämme. Halusimme viestiä Pikku-Finlandian omaa erityisyyttä ja sen monia tarinoita. Tiimimme on todella syttynyt ja saanut asiakkaan loistamaan. Yhdessä välitetyn viestin voima on moninkertainen. Työhön osallistui Ahjon ja Finlandia-talon lisäksi PING Helsinki ja Helsinki Partners ”, toimitusjohtaja Sari-Liia Tonttila Ahjo Communications Oy:stä kertoo.
SABRE Awards antaa tunnustusta viestintätöille, jotka osoittavat kansainvälisesti korkeinta mahdollista laatua strategisessa suunnittelussa, luovuudessa ja liiketoiminnan tuloksissa. SABRE:n kärkeen sijoittuminen ei ole vain todistus oivallukseen perustuvan ja mitattavan viestinnän voimasta, vaan myös strategisesta työstä.
SABRE Awards EMEA -shortlistalle pääsi tänä vuonna noin 400 kampanjaa, jotka valittiin yli 2 000 ehdotuksen joukosta. Kampanjat arvioi tuomaristo, joka koostuu viestinnän, brändin rakentamisen ja maineenhallinnan johtavista tekijöistä. Palkinnot jaetaan Gesellschaftshaus Palmengartenissa Frankfurtissa, Saksassa 23. maaliskuuta.
Lue lisää:
https://cast.provokemedia.com/emea/finalists