Näkemyksiämme

Edessäsi on Ahjon blogi. Viestintä on paitsi työtämme, myös osa jokapäiväistä elämää. Blogissa käsitellään molempia.

Opiskelija ja ammattilainen tutkimusmatkalla

Yrityssafarilla opiskelijat ja ammattilaiset kohtaavat. Parhaimmillaan tämä tarjoaa tilaisuuden niin opiskelijoille kuin toimistollekin kehittyä ja oppia uutta.

Kirjoittaja

Yrityssafari on Helsingin yliopiston viestinnän ainejärjestö Media ry:n konsepti, jossa joukko opiskelijoita pääsee tutustumaan viestintätoimiston arkeen muutaman päivän ajan. Ahjo Communications tarjosi safarimahdollisuuden tänä vuonna kolmelle viestinnän opiskelijalle lokakuun lopulla.

Konsepti tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden nähdä, millaista työskentely viestintätoimistossa on. Opiskelijat eivät kuitenkaan ole ainoa osapuoli, joka tästä hyötyy. Myös safarikohteena oleva toimisto saa opiskelijoilta tuoreita ajatuksia, uutta näkökulmaa ja kosketuksen opiskelijoiden arkeen.

Safari herättää ajattelemaan

Safarilla pääsimme syventymään ajatusjohtajuuden rakentamiseen ja kurkistamaan, mitä Ahjon tarjoamat sosiaalisen median koulutukset sisältävät. Annoimme myös panoksemme Ahjon markkinointitiimille kertomalla, kuinka Ahjo näyttäytyy meille tuleville viestinnän ammattilaisille.

Pääsimme miettimään muun muassa Ahjoa ja sen brändiä tarinallisuuden kautta: mikä on ahjo ja kuinka se sanana ja käsitteenä kuvaa toimistoa? Pohdimme, kuinka tarinat kiinnittävät ihmisten huomion ja kiinnostavat, luovat mielikuvia.

Esittelimme koostamamme ajatukset ja huomiot ahjolaisille. Tämä synnytti hyvää keskustelua viestinnän alasta sekä viestintätoimistojen haasteista ja mahdollisuuksista. Saimme myös kiitosta tuoreista ja innovatiivisista ajatuksistamme. Ahjon brändin pohtiminen oli avartavaa, sillä saimme vapaat kädet ja mielikuvitus pääsi lentämään.

Safari tarjoaa jotain niin opiskelijoille kuin ammattilaisille

Yrityssafari antaa opiskelijoille mahdollisuuden päästä sisälle kiehtovaan viestintätoimistomaailmaan. Tämä on hyvä mahdollisuus, sillä nykypäivän työelämässä vaaditaan jo varhaisessa vaiheessa monipuolista työkokemusta.

Yrityssafarilla opiskelija pääsee kartuttamaan arvokasta ammattitaitoa sekä luomaan kontakteja. Lisäksi opiskelijalle avautuu paikka kurkata kulissien taakse ja saada kuva viestintätoimiston arjesta ja työn sisällöstä.

Safari tarjoaa myös yritykselle mahdollisuuden nähdä toimintansa uudenlaisesta näkökulmasta – opiskelijoiden silmin. Yrityssafarilla molemmilla osapuolilla onkin vain voitettavaa.

Yristyssafarille osallistuivat opiskelijat Iina Helenius (kuvassa vasemmalla), Sara Takala ja Riikka Vihavainen.

Jaa artikkeli

Liiketoimintalähtöinen viestintä – mitä ja miten?

  Viestintäkonsultteina näemme monia erilaisia viestintäkulttuureita. Menestyvissä organisaatioissa viestinnän merkitys on ymmärretty; niissä panostetaan osallistamiseen, ihmislähtöiseen johtamiseen ja sosiaalisten taitojen vahvistamiseen. Asetetut tavoitteet toteutuvat vain, jos ihmiset ovat tietoisia siitä,

LUE LISÄÄ
People in the subway

Uteliaisuus on viestijän suurin voimavara

  Täysi juna, bussi tai ratikka: yleensä ensimmäisenä kaivamme kuulokkeet korvillemme. Myös kauppareissun aikana houkutus tuttuun ja turvalliseen podcastiin nostaa päästään. Entä jos jättäisitkin kuulokkeet ensi kerralla kotiin?

LUE LISÄÄ

Ota yhteyttä

Jätä yhteystietosi ja kuvaa lyhyesti mihin tarvitset apua. Palaamme pikapuoliin!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Voit myös varata ajan 15min pikakonsultointiin tai käyttää chatia.

Tilaa uutiskirjeemme

Tilaa uusimmat blogitekstit suoraan sähköpostiisi!