Halusimme Ahjolla selvittää, minkälaisia haasteita ja potentiaalisia kehityskohteita suomalaiset viestijät näkivät yhteisöviestinnässä tällä hetkellä ja tulevaisuudessa. Ahjon ja Haaga-Helian toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistui 114 viestinnän parissa työskentelevää henkilöä eri toimialoilta. Tutkimuksessa kerättiin tietoa myös koronapandemian vaikutuksesta viestintään sekä viestinnän saavutettavuuden ja monimuotoisuuden toteutumisesta.
”Ahjolla uskomme faktapohjaiseen ja näkemykselliseen viestintään. Tämä tutkimus antaa suuntaa uusille palveluillemme ja kehitystyöllemme”, kommentoi Ahjon toimitusjohtaja Sari-Liia Tonttila.
Tutkimuksesta kävi ilmi, että lähes 80 % vastaajista koki viestinnän työmäärän kasvaneen kuluneen kahden vuoden aikana. Samalla vastaajista jopa 60 % oli sitä mieltä, että viestinnän resursseja ei oltu lisätty suhteessa kasvaneeseen työkuormaan.