Haaste: Säätiön ja asunnottomien ääni esiin Y-Säätiön tavoitteena on poistaa asunnottomuus Suomesta. Säätiö piti pitkään matalaa julkista profiilia, mutta päätti vuonna 2012 uudistua. Se halusi…

Haaste: Säätiön ja asunnottomien ääni esiin

Y-Säätiön tavoitteena on poistaa asunnottomuus Suomesta. Säätiö piti pitkään matalaa julkista profiilia, mutta päätti vuonna 2012 uudistua. Se halusi tehdä toimintaansa tunnetummaksi ja nostaa asunnottomien äänen paremmin esiin.

Ratkaisu: Avoimuus ja uusi viestintästrategia

Laadimme Y-Säätiölle uuden viestintästrategian ja kiteytimme ydinviestit yhteisessä työpajassa. Graafinen ilme ja nettisivut uusittiin kokonaan. Työstä vastasi Trimedia. Käynnistimme myös aktiivisen mediaviestinnän Y-säätiölle tärkeistä teemoista, ja avasimme säätiölle sosiaaliseen median kanavat.

Vuoden 2013 vuosikertomuksen teimme Trimedian kanssa ensi kertaa verkkoon. Vuosikertomus kuvattiin taloksi, jonka huoneisiin kurkistamalla pääsee lukemaan vuoden keskeisistä tapahtumista. Avainasiat kiteytettiin napakoiksi tarinoiksi, joita elävöitettiin kuvilla ja grafiikoilla.

Tulokset: Runsaasti näkyvyyttä ja vauhtia viestintään

Y-Säätiö on saanut onnistuneesti aiheitaan esiin, ja säätiön edustajia on haastateltu asiantuntijoina useissa medioissa Ylen uutisista Hesariin.

Viestintäyhteistyömme on noteerattu myös kansainvälisesti: voitimme pronssia maineen- ja brändin hallinta -kategoriassa vuoden 2014 International Business Awards -kilpailussa. Vuonna 2016 säätiö lähti sujuvasti viemään viestintäänsä itsenäisesti eteenpäin.

Kun samaan pakettiin yhdistyy koko viestinnän kentän kattava vahva osaaminen, proaktiivisuus, luonteva ja luottamuksellinen vuorovaikutus sekä tyylitaju, ei juuri enempää voi toivoa. – Juha Kaakinen