Uusi liikkeenjohdon palvelu, Poikkeusklinikka, auttaa yritysjohtoa luomaan selkeän tilannekuvan sekä toimivat johtamisen ja viestinnän käytännöt poikkeuksellisiin tilanteisiin. Palvelun tuottavat yhteistyössä viestintäyhtiöt Ahjo ja Attention.

Poikkeusklinikka auttaa muodostamaan kattavan tilannekuvan sekä johtamaan ja viestimään sidosryhmien tarpeita vastaavalla tavalla. Poikkeusoloissa viestiminen on yhä suurempi osa johtamista.

Palvelu on kehitetty, koska pandemia on paljastanut monien organisaatioiden haavoittuvuuden. Poikkeustilanteisiin ei juurikaan ollut valmistauduttu, ei Suomessa eikä kansainvälisesti.

”Pandemiassa on kompasteltu erityisesti viestinnässä. Tiedonkulun varmistaminen, tilannekuvan luominen ja viestintä ovat alueita, joilla voimme auttaa”, sanoo Eva Torra Ahjosta.

Poikkeusklinikka-palvelu kokoaa tiedot poikkeustilanteen vaikutuksesta. Kattava tilannekuva muodostaa pitävän pohjan johtamiselle ja viestintätoimien suunnittelulle. Poikkeustilanteessa tarvitaan yrityksen koko verkoston tarkastelua, jotta tilanteen kaikki ulottuvuudet saadaan näkyviin.

”Palvelumme avulla yritysjohto voi katsoa tilannetta koko verkostonsa näkökulmasta ja valmistautua jo seuraaviin vaiheisiin. Näin koko verkoston toiminta kehittyy ja on iskukunnossa poikkeustilan jälkeen”, sanoo Eva Torra.

Tiedon on kuljettava nopeasti

Poikkeusolot huojuttavat yrityksen toimintakykyä. Sekä henkilöstö että yrityksen verkostot ovat koetuksella. Samaan aikaan yrityksen tulisi tunnistaa ja pystyä tarttumaan markkinoilla avautuviin uusiin mahdollisuuksiin. Sekä haasteiden että mahdollisuuksien havaitseminen edellyttää, että tieto kulkee nopeasti yrityksen sisällä ja sidosryhmien suuntaan.

”Johdon on varmistettava, että sillä on paras tieto päätöstensä perustana. Samalla on viestittävä normaalia enemmän moneen suuntaan, jotta tarvittavat muutokset etenevät”, sanoo Helena Aatinen Attentionista.

Poikkeusklinikka-palvelun tuottavat yhteistyössä Ahjo ja Attention, jotka ovat tiedon kuljettamisen ammattilaisia ja joilla on pitkä ja monipuolinen kokemus muutosviestinnästä kriisitilanteissa.

 

Lisätietoja:

Sari-Liia Tonttila, Ahjo Communications Oy, toimitusjohtaja, puh. 0500 – 659 300
Risto Pennanen, Attention Communication Oy, toimitusjohtaja, puh. 050 – 387 4082

www.ahjo.com ja www.attention.fi