Useiden suomalaisyritysten suhtautuminen mediaa kohtaan on edelleen ristiriitainen. Pelko negatiivisesta julkisuudesta toimii jarruna, vaikka pöytälaatikossa olisi kuinka mehukas aihe.

Mediaa ei tule nähdä epätoivottuna kumppanina, saati vihollisena, vaan sidosryhmänä, jonka avulla on mahdollista saavuttaa kasvua ja positiivista näkyvyyttä. Oikeanlaisella mediaviestinnällä haastavatkin tilanteet – kriisejä myöten – on mahdollista kääntää voitoiksi.

Mediasuhteitakaan ei rakennettu yhdessä yössä

Mediasuhteiden rakentaminen on pitkäjänteistä työtä. Ensimmäisten julkaistujen juttujen ja artikkelien myötä yrityksen brändin tarina rakentuu ja tietoisuus kasvaa, mutta tämä on vasta alkua. Saavutetun näkyvyyden jälkeen ei tule tuudittautua hyvänolontunteeseen tai painaa päätä poteroon, vaan mediatyötä on aktiivisesti jatkettava pääviestien läpiviemiseksi ja vahvistamiseksi sekä brändin rakentamiseksi.

Juttuaiheiden läpisaaminen vaatii tuekseen laajaa kontaktiverkostoa, median toimintatapojen ymmärtämistä ja viestikärkien kiteyttämistä kiinnostavalla tavalla. Myös yksittäisten toimittajien henkilökohtaisten intressien tunteminen on tärkeää.

Ansaittua medianäkyvyyttä ei tule jättää onnen tai sattumaan varaan. Yhteistyössä Ahjon kanssa saat käyttöösi niin pitkän linjan osaamisemme kuin laajat kontaktiverkostomme.