Yhden omistajan Ahjosta on tullut kolmen partnerin yritys, kun Eva Torrasta tuli uusi Ahjon partneri elokuussa 2019. Sari-Liia Tonttila omisti Ahjoa yksin yli 20 vuotta.

Nyt osakkaita on kolme: toimitusjohtaja Heini Hirvonen, Sari-Liia Tonttila ja Eva Torra. Osakkailla on selkeä näkemys palveluiden kysynnän kasvusta sekä kehittämis- ja kansainvälistymissuunnitelmista.

”Aloite tuli Evalta itseltään. Olen iloinen siitä, että Evalla on halua sitoutua Ahjoon. Hänellä on vahvaa strategista liiketoimintaosaamista, kunnianhimoa ja intohimoa viedä Ahjoa yhdessä uudelle tasolle”, yhtiön perustaja Sari-Liia Tonttila sanoo.

Uusia asiakkuuksia

”Evan tapa toimia ja viedä ajatusjohtajuutta eteenpäin yrityksiin ja julkisiin organisaatioihin, on vakuuttava. Hän on strategi ja valmentaja samassa persoonassa. Timanttinen yhdistelmä”, kertoo Ahjon toimitusjohtaja ja kolmas partneri Heini Hirvonen.

Ahjon viimeaikaisia ajatusjohtajuustöitä ovat mm. Jyväskylän kaupungin brändin kirkastus, Microsoftin kumppaniyhteistyö ja Helsingin Uuden Yhteiskoulun brändiuudistus.

”Viime aikaiset onnistumiset isoissa julkisen sektorin ja kuluttajapuolen asiakkaissa, kuten Unileverissä, Mash Finlandissa ja Jyväskylän kaupungissa, ovat sellaisen yhteistyön tulosta, jossa ahjolaiset ja Eva yhdessä asiakkaan kanssa ovat yltäneet hyviin tuloksiin. Valtavan hyvää työtä”, Sari-Liia Tonttila sanoo.

Yrittäjyys kiinnosti

Eva mietti työelämänsä taitekohdassa jatkaako johtajan uralla vai siirtyäkö yrittäjäksi konsultin rooliin liikkeenjohdon taustasta ammentaen. Ahjolla hän aloitti keväällä 2018.

”Viestintä kasvaa toimialana ja on osa liikkeenjohdon strategista kyvykkyyttä ja johtajuutta. Johtajuudella vaikutetaan esim. työnantajamielikuvaan, maineeseen ja liiketoiminnan avoimuuteen. Haluan nähdä muutoksen yritysviestinnässä ja johtamisessa vastuullisemmaksi ja arvopohjaiseksi. Siinä syy siihen, että halusin omistajaksi. Yrittäjyys kiinnosti ja tuntui tässä vaiheessa luontevalta, myös koska olen yrittäjäperheestä lähtöisin ja työtapani on aina ollut hyvin yrittäjämäisen sitoutunut”, Torra toteaa.

Eva on urallaan lanseerannut mm. Apollomatkat sen perustamisesta Suomen neljänneksi suurimmaksi matkanjärjestäjäksi. Sitä ennen hän työskenteli media-alalla JCDecaux Finlandin liiketoimintajohtajana ja markkinointijohtajana. Evalla on vahva esimies- ja johtoryhmäkokemus, liikkeenjohdollinen koulutus (MBA), psykologian opinnot ja hän on Certified Business Coach (ATPI).

Ahjolla Eva on toiminut johtoryhmien ja esimiesten valmentajana sekä strategisena konsulttina muutostilanteissa ja brändityössä.

 

Kuvassa vasemmalta: Heini Hirvonen, Sari-Liia Tonttila ja Eva Torra.

Kuva: Satu Heinonen.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *