Trust Index mittaa mm. henkilöstön ylpeyttä työpaikastaan, koettua oikeudenmukaisuuden tunnetta ja organisaation uskottavuutta. Yltääkseen Great Place To Workin sertifikaattiin organisaatio tarvitsee kyselyn tulokseksi vähintään yli…

Trust Index mittaa mm. henkilöstön ylpeyttä työpaikastaan, koettua oikeudenmukaisuuden tunnetta ja organisaation uskottavuutta. Yltääkseen Great Place To Workin sertifikaattiin organisaatio tarvitsee kyselyn tulokseksi vähintään yli 70 %; suomalaisen työelämän Trust Index -keskiarvo on 55 %.

Great Place to Work -sertifiointi edustaa ennen kaikkea henkilöstön tunnustusta organisaatiolle ja sen työkulttuurille. Ahjo on kaikista Trust Indexiin osallistuneista organisaatioista ainoa viestintätoimisto, joka kyseisen kunnian tänä vuonna sai. Hieno saavutus innostaa Ahjolla entistä parempiin tuloksiin ja osoittaa konkreettisesti, kuinka henkilöstöön panostaminen kannattaa.

”Mieltä lämmittää kovasti se, että kehitystyömme näkyy myös tällä mittarilla. Hyvä, kunnioittava työkulttuuri ei kuitenkaan ole vain kyselytuloksien summa, vaan sitä on elettävä joka päivä ja toteutettava kaikilla osa-alueilla aina uudestaan, jotta se kestää haastavatkin hetket. Hyvää työpaikkaa ei voi päättää luoda vain sanojen tasolla eikä se todellakaan vain ilmaannu itsestään toimitapoihin. Se on käytännön päivittäistä kehitystyötä, johon osallistuvat meillä kaikki työntekijät”, sanoo Ahjon johtava konsultti ja HR-vastaava Johanna Lindberg-Naulapää.

”Trust Index on auttanut meitä näkemään, miten kehitystyö todella toimii, ja paikallistamaan haasteita. Se on hyvä lähtökohta keskusteluille ja on mahdollistanut monta kehityshanketta, joiden avulla olemme kehittyneet työpaikkana”, kehuu partneri ja toimitusjohtaja Heini Hirvonen. ”Työkulttuurin kehitys on arvokasta silloinkin, kun tuntuu että asiat ovat hyvin, koska se kannustaa pohtimaan asioita uusista näkökulmista: kehitystyössä pitää muistaa kysyä aina uudelleen, olemmeko huomioineet kaiken ja mitä voisimme parantaa seuraavaksi.”

Great Place to Work -sertifiointi on voimassa vuoden kerrallaan. Ahjo Communications lähtee vuoteen 2019 parantamaan tuloksiaan ja työkulttuuriaan entisestään!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *