Ahjo Communications kasvatti hallitustaan kahdella uudella jäsenellä. Uuden hallituksen ensimmäisenä tavoitteena on viimeistellä uusi strategia, jonka tarkoituksena on herätellä yritysjohtoa viestinnän merkityksestä liiketoiminnan menestyksessä.

Viestintätoimisto Ahjo kutsui uuteen hallitukseensa Esa Kinnusen ja Markku Vierulan.

Esa Kinnusella on pitkä kansainvälinen johtajakokemus maailman johtavissa teknologiayhtiössä sekä yrittäjätausta Nordcloud-yhtiöstä, jonka hän luotsasi Suomen nopeimmin kasvaneeksi teknologiayhtiöksi (Deloitte Finland 50 ja EMEA 500, 2016).  Kinnunen tunnetaan kansainvälisen myynnin ja digitaalisuuden osaajana. Ennen kaikkea hän on kuitenkin growth hacker, eli kasvun rakentaja.

”Ahjossa näin merkittävää kasvupotentiaalia, koska yrittäjät ovat kovan luokan osaajia ja määrätietoisia tavoitteiden saavuttamisessa. Maaperä on otollinen sparraukselleni”, sanoo Esa Kinnunen.

Markku Vierula on yrittäjä, tietokirjailija, brändiasiantuntija, kilpailuedun ja strategian sekä viestinnän ja markkinoinnin integraation asiantuntija. Hänen CV:stään löytyvät myös johtavat markkinointitoimistot, joissa hän on toiminut strategina, kirjoittajana ja luovana johtajana. Töillään hän voittanut mittavan määrän palkintoja sekä kotimaisissa että kansainvälisissä kilpailuissa. Hän on kirjoittanut Suuren Integraatiokirjan, joka on mm. yliopistojen oppi- ja kurssikirja. Tällä hetkellä Vierula työstää Löydä kilpailuetu -työnimellä kulkevaa teosta.

”Yrityksissä tapahtuva muutos on kokonaisvaltaisempaa kuin koskaan aiemmin. Hienosäätö ei enää riitä. Kilpailuedun löytäminen ja organisaation kietominen sen ympärille on osaamista, jota haluan tarjota Ahjolle ja edelleen Ahjon asiakkaille. Näen, että Ahjolla on uuden hallituksen myötä halu ja edellytykset tehdä  toimialalla historiaa”, Markku Vierula arvioi.

Yritysjohdon strateginen kumppani

Ahjon ensimmäinen partnereiden lisäksi ulkopuolisista jäsenistä koostuva hallitus viimeistelee uutta strategiaa Ahjolle.

Vastuullinen ja merkityslähtöinen viestintä on Ahjon ydinosaamista.

”Haluamme kivuta muutoksen harjalle ja auttaa asiakkaitamme nousemaan koronan aiheuttaman vastatuulen yläpuolelle. Olemme hyvän puolella. Teemme asioita, joilla on yhteiskunnallista merkitystä”, Ahjon perustaja ja toimitusjohtaja Sari-Liia Tonttila kertoo.

Ahjon uusi strategia tähtää yritysjohdon herättelyyn viestinnän merkityksestä yrityksen menestykselle. Organisaatioiden strategiassa viestinnän on oltava aktiivisena strategian ytimenä.

”Kannustan kaikkia asiantuntijayrityksiä panostamaan hallitustyöhön. Meidän hallituksemme antama vipu näkyy yllättävän nopeasti. Ahjo on matkalla koronan jälkeisestä syvästä kuilusta kohti nopeaa kasvua. Syksy on alkanut taloudellisesti hyvin. Nyt meillä on tuulta purjeissa ja veto on hyvä”, Sari-Liia Tonttila toteaa.

Partnerina vuodesta 2019 toiminut strategi Eva Torra kokee uuden hallituksen ja strategian tuovan yhtiöön uutta energiaa.

”Hallituksen somerekrytointi toimi hienosti ja saimme loistavat osaajat hallitukseemme. Viestintä on kasvuala ja kansainväliset markkinat osoittavat, että yritysjohto tarvitsee strategista integroidun viestinnän näkemystä. Sitä tuomme nyt suomalaisille asiakkaillemme. Yksikään yritys ei pärjää ilman vahvaa ja vaikuttavaa vuorovaikutusta sidosryhmiinsä”, partneri, strategi Eva Torra sanoo.